Recenze dualbandu TYT TH-UV88

TYT TH-88UV jsem zakoupil ze zvědavosti. Zaujalo mě, jak je ručka naživo kvalitně zpracovaná a bytelná.

Za cenu Baofengu jsem získal rádio, které vypadá na mnohem víc, než stojí. Na první pohled se odlišuje provedením, za které by se nemuselo stydět žádné profi rádio, a velkým, plně grafickým displejem, s možností regulace intenzity skvělého bílého podsvícení. Všechna tlačítka, včetně PTT, jsou z velmi příjemné tvrdé gumy. Reproduktor doslova burácí, a má i poctivou basovou složku. Menu je trochu jiné, než jsou uživatelé nejlevnějších rádií zvyklí, ale naprosto přehledné. Skvělá je i přímá volba nejpoužívanějších funkcí na tlačítkách numerické klávesnice. Citlivost a selektivita se mi zdá subjektivně o něco lepší než na Baofengu, nemám však k dispozici žádné měření, abych to doložil čísly. Příjemná je možnost nastavení tří stupňů výkonu. Zdá se mi, že stanice bude mít zvýšenou odolnost proti dešti, ačkoli to výrobce nikde nedeklaruje. Baterie má sice menší kapacitu, nezdá se však, že by rádio vydrželo na poslechu znatelně kratší dobu, než Baofeng s baterií o 400mAh vyšší. Programovat paměti lze klasickým kabelem od Baofengu. Pokud uvažujete o koupi levného rádia na cesty, rozhodně doporučuju tento TYT před Baofengem. Za stejné peníze dostanete mnohem lepší a hezčí rádio. Vypadá to, že TYT použil mechanickou konstrukci a displej z profi digitálního zařízení, přičemž dovnitř vměstnal velmi poctivý analogový dualband.

Více informací o UV88 najdete v tomto článku.

4 2 votes
Hodnocení článku
Subscribe
Upozornit na
guest
65 Komentáře
Nejnovější
Nejstarší Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Vojtěch Bubník OK1IAK
Vojtěch Bubník OK1IAK
18. 5. 2023 20:40

Koupil jsem TYT TH-UV98 na pokusy provozu přez FM satelity (ISS a podobně). Zdá se mi že ručka neumí cross band provoz? Třeba vysílání na 2m a příjem na 70cm? Zatím se zdá že budu muset spolu s PTT přepínát A/B VFO.

Jan Bednář
Jan Bednář
27. 1. 2023 21:14

Po čase se zase vracím. Radiostanice slouží stále k plné spokojenosti. Po posledním upgradu firmwaru jsem už na žádné nedostatky nenarazil akorát nabíječka, která přebíjí akumulátor mi nedala spát tak jsem se rozhoupal k jejímu předělání. Při té příležitosti jsem zjistil, že plošňák a zapojení je docela katastrofa.
http://cbnymburk.wz.cz/clanky/uprava_nabijecky.htm

Jindra OK4RM
Jindra OK4RM
13. 12. 2022 11:19

Ahoj, měřil někdo harmoniky a parazity? Podle toho, co píše Honza to má asi houby selektivitu.
Vysvětlení, proč jsou laciné ručky tupé na příjmu: https://www.youtube.com/watch?v=DzuySFdNCdc
Hledal jsem, jestli to někdo nemá podobně rozebrané v angličtině (W2AEW, W7KS nebo HB9BLA), ale zatím jsem na nic podobného nenarazil.
Alexej R3TLB porovnává Retevis RH-85 (nechtěl říct RT-85??) s čipem BK4815, Ailunce HD-1 (RDA1846 – stejný čip jako mají Baofengy) a Yaesu FT-70D.
Co se týče ztráty ctlivosti, nejlíp vychází FT-70D, ostatní jsou prostě šunky. Co byste taky chtěli za 800 korun? Pěkné plastové pouzdro – OK, kvalitní rádio – sotva.

Jindra OK4RM
Jindra OK4RM
13. 12. 2022 11:21
Reply to  Jindra OK4RM

Alexovi je blbě rozumět, ale v popisu videa má přesně typ Retevisu: RT-685

Richard
Richard
13. 12. 2022 12:00
Reply to  Jindra OK4RM

Teda zrovna citlivost maj čínský ručky výbornou, včetně zatracovanýho Baofenga. Některý kusy se třeba nepovedou, ale nebude jich moc. Aspoň já na ně nenarazil. Levných číňanů tu mám asi šest. TYT UV88 je proti Baofengu lepší v odolnosti na kótě kam zasahujou retranslačky a profi vysílače a taky v paneláku, kde Baofeng slyší pomalu každou neodrušenou led žárovku. Ani UV88 není žádná špica. FT-70 je o dost lepší, ale tam bych se zas hádal s tou citlivostí. Kde není rušení tam je Baofeng mírně lepší než Yaesu. Jak jsem se tu někde dočetl tak i FT-65 a FT-4 má stejnej čip jako Bao, takže čipama bych neoperoval. Jde o celkovou koncepci zapojení a o to jak výrobce šetřil na pasivních součástkách, zejm. filtrech. Závěr: laciný ručky nejsou horší v příjmu ale v odolnosti. TYT UV88 je určitě lepší stanice než Baofeng, ale mně Bao vyhovuje víc. Prostě jsme si ňák víc padli do noty. Kdybych měl srovnávat dražší ručkxy, tal radši FT-70 než FT-3 nebo 5. Mám pro to víc důvodů. Berte moje info jako dojmy a zkušenosti z praxe. Žádný meřidla na to nemám.73!

Jan Bednář
Jan Bednář
15. 12. 2022 10:38
Reply to  Jindra OK4RM

Houby selektivitu nemá. Zřejmě máš starý firmware. S ním se chová UV88 občas podivně,mnohem víc se hltí a ani skenování nefunguje, jak má. Doporučuji upgrade na verzi 2021-05-20

HONZA - OK9ATD.
HONZA - OK9ATD.
19. 5. 2022 5:34

Ahoj, o minulém víkendu jsem při FM poháru vysílal na TYT 98 a na Yaesu FT70D. V porovnání mezi sebou je o hodně lepší to Yaesu. Zatímco na TYTu byla blízká velmi výkoná stanice slyšet prakticky všude a i při vysílání se nabalovala na můj signál ( ač byla na jiné frekvenci ) tak po přehození na Yaesu bylo vše v pořádku. Silná stanice byla jen tam kde být měla a můj signál byl čistý jen s mým hlasem. Toho TYTa jsem si koupil hlavně kvůli tomu vyššímu výkonu, který skutečně má, ale i tak se mi pozdává, že s tou Yaesu FT70D se dovolám dál. Nebo spíš lépe. Ještě toho TYTa zkusím někdy v prostředí kde budu od slinějších stanic (100 W a víc) vzdálen dál a pak uvidím. Pěkný den přeji Honza. 73

Josef
Josef
19. 5. 2022 8:47

Ft-70 si pětkrát vyšší cenu musí nějak obhájit. Je to superhet, kdežto Tyt přímá konverze, nebo sdr, jak chcete. To hlavní ale spočívá ve filtrech, nebo spíš nefiltrech. Za mě Tyt jako otloukánek do kapsy a ft-70 pro vážnější práci.

Mario
Mario
28. 4. 2022 9:17

Zdravim..pri programovani Tyt ky v Chirpu nelze stahnout data z radia..Vzdy se objevi hlaska o klonovani dat a nic se nedeje..Mate nekdo podobne zkusenosti,popripade reseni?Original program je funkcni,ovsem ne tak rozsahly jak Chirp.

Tonda
Tonda
6. 8. 2022 15:59
Reply to  Mario

chirp taky bježí jen správné drivery

Martin
Martin
22. 12. 2021 15:31

Zdravím, rozhoduji se mezi tímto Alinco DJ-VX50 a TYT TH-UV98 . Zatím nemám koncesi takže jen sleduji, případně sdílené. Na tom Alinco mě láká kvalita a Air band, na TYTu zase cena a 10W což se může do budoucna hodit … Co by jste mi doporučily ?

Majkl
Majkl
22. 12. 2021 20:27
Reply to  Martin

TYT má protivnej potenciometr hlasitosti – řve skoro od začátku. Pro něj hraje cena, o něco větší možnosti nastavení, a taky levnější datovej kabel. Alinco si jde svou cestou – menu je jiný než třeba baofeng a má trochu zvláštní klávesový zkratky. Mně osobně víc sedí TYT. Šel bych klidně do levný UV88, protože těch 10W nemá praktickej význam, akorát ždíme baterku. S oběma stanicemi budeš spokojen.

Last edited 2 let před by Majkl
Martin
Martin
22. 12. 2021 21:26
Reply to  Majkl

Jj díky za info, aktuálně mám Baofenga UV-5R a zdá se mi, že ve městě toho moc neslyším…asi je zahlcen. Tak koukám po necem lepsim…

Michal 1
Michal 1
23. 12. 2021 8:08
Reply to  Martin

Nemám pocit, že by UV-5R (alespoň ta moje), byla ve městě zahlcená. Dokonce jsem ji chvíli používal, s připojením na velkou anténu, jako zařízení na poslech. Jediné, kde byla zahlcená a mám to vyzkoušené, bylo na Ještědu. Tam jsem to mohl rovnou zabalit. Nemáš nad sebou nějaký vysílač? Možná bych zkusil nějakou lepší stanici a posadit je vedle sebe. Třebas zjistíš, že je v háji pendrek anebo se zrovna na pásmu pendrek děje 😉

Martin
Martin
23. 12. 2021 10:45
Reply to  Michal 1

No mám na porovnáni ještě SDR dost často se stava, že na SDR slyším, ale na Baofengu ne…

Michal 1
Michal 1
23. 12. 2021 18:04
Reply to  Martin

a jakou antenu ma to sdr?

Martin
Martin
23. 12. 2021 20:39
Reply to  Michal 1

Na SDR jsem si delal 1/4 Ground plane na 144 MHz…. Ale i když připojím na Baoše je patrno mírné zahlcení…pomůže sice FM radio filtr ale i tak jde mi o ručku .

Jan bednář
Jan bednář
1. 11. 2023 9:33
Reply to  Michal 1

Já teda provozuji Baofenga s dlouhým vyladěným pendrekem z Wouxuna a ve městě teda dělá psí kusy. Tam se na něj poslouchat nedá ale v lese funguje naopak na výbornou. Tam je rozdím oproti základní anténě velký.

Majkl
Majkl
24. 12. 2021 11:09
Reply to  Martin

U Baofengu UV-5R a jeho klonů je skoro jistý, že ho zahlcují širokospektrální signály. To nebude anténou, ale mizernýma vstupníma obvodama. Právě už zmíněný TYT UV88 je na tom výrazně líp, i když stojí skoro stejně. Třeba na YAESU FT-70, o který se tady často píše, samozřejmě nemá, ale to ani žádná jiná stanice do cca 5000 kč.

Honza OK9ATD
Honza OK9ATD
24. 12. 2021 15:54
Reply to  Majkl

Ahoj, přeji pěkné svátky. Jinak k té Yaesu FT 70 D, zahltí se též. Alespoň ta má. Viz tenkrát při nějakém Moon Contestu na 70 cm. Byl jsem u Slivence a nebylo na ni slyšet nic jen šum za 9 S. Při přepojení Yaesu FT 817 klid a pohoda, všechny stanice krásně slyšitelné. Ale zase se s ní dovolám dál, s tou FT 70, neb dává poctivých 5 W, zatímco FT 817 jen tak 3 – 4 W. 🙂 Při externím napájení z 12,6 V LiLion baterie.

Jenik
Jenik
9. 11. 2021 16:35

Zkousel jsem upgradovat firmware kabelem Baofeng, ze stránek TYT stažená aplikace. Při pokusu o upload vždy chybová hláška communication timeout. Nemá s tím někdo zkušenost? Díky

Jan Bednář
Jan Bednář
15. 11. 2021 18:30
Reply to  Jenik

Možností je víc. Nastavení com portu, nekontakt, špatný sw, drivery nebo fejkový kabel, co potřebuje nestandardní drivery.

Tomáš
Tomáš
3. 4. 2022 23:04
Reply to  Jenik

Ahoj podařilo se ti to vyřešit? Mám stejný problém.

ferda
ferda
4. 4. 2022 18:43
Reply to  Tomáš

Ahoj, před několika týdny jsem řešit to samé. Kabel mi došel z Elixu, včetně malého CD s ovladači na COM. Poslední verzi sw jsem stáhl ze stránky TYT, na webu Elixu je zastaralá. Problém mám jen ten, že vždy před nahráním programovací tabulky (obsazení paměťových míst) musím provést upgrade. Jinak to hlásí to samé – vyprší timeout.

Martin
Martin
6. 4. 2022 15:24
Reply to  ferda

Radio musi byt vypnute, pripoj ho na kabel, a potom stlac naraz PTT a tlacitko nad nim a sucastne zapni potenciometrom radio. tak sa nastavy rezim na upgrade firmware. inak sa mozes snazit od rana do vecera aj ja som mal ten problem. tak drzim palce.

ferda
ferda
6. 4. 2022 15:59
Reply to  Martin

Díky, Martine. Ano, vím. Nechtěl jsem plýtvat slovy zbytečně. Tedy – tohle funguje, ale pouze pro upgrade. Normálně nastavím COM3, rychlost přenosu 56k Bd a tak dále… Po skončeném upgrade (TYT zůstane připojená) spustím programovací sw pro paměťová místa v tabulce, můžu tabulku nahrát, upravit a pak uložit. OK. Samostatně spustit (ano, při správné inicializaci TYTu) pouze programovací soft jde taky, ovšem objeví se ono hlášení, že port neodpovídá, vypršel časový limit.

Pokud tedy chci změnit obsah pamětí, musím nejdřív upgradovat firmware. Což je věc, které se bojím. Jednou to může zhavarovat tak, že se už ručka nevzbudí.

ferda
ferda
6. 4. 2022 16:01
Reply to  ferda

Zkoušel jsem to na dvou PC, s instalací ovladačů Elixu i bez, Win10 aktuální, kabel originál..

Martin
Martin
6. 4. 2022 15:29
Reply to  Tomáš

Radio musi byt vypnute, pripoj ho na kabel, a potom stlac naraz PTT a tlacitko nad nim a sucastne zapni potenciometrom radio. tak sa nastavy rezim na upgrade firmware. inak sa mozes snazit od rana do vecera aj ja som mal ten problem. tak drzim palce.


Karel
Karel
7. 4. 2022 7:15
Reply to  Martin

Taky mám podobné problémy, přehrát fw. se mi na TH-UV98 prostě nedaří. Problém mám i s programovacím softem na dvou PC (Win7, Win 10) Prolific chipset, ale s RS232 kabelem software funguje, ale přehrání fw. taky nejde. Ještě zkusím zbastlit kabel s FTDI a pak už nevím.

Michal 1
Michal 1
7. 4. 2022 20:09
Reply to  Karel

prolific ma aktualne vyborny vtip s 2303hxa, ktere win 10 zdarne zabiji v ovladacich. coz se da spravit pouzitim starsich ovladacu a rollback (nefunguje navzdy).

Karel
Karel
7. 4. 2022 22:24
Reply to  Michal 1

I rollback na osvědčené ovladače 3.2.0.0 proveden, ale bez úspěchu (všechny ostatní stanice ale fungují – Kenwood, Wouxun, Bao…). O víkendu polaboruji s převodníky FTDI a jinak už nevím…

Karel
Karel
9. 4. 2022 20:25
Reply to  Karel

Takže má domněnka se potvrdila – kabel s FTDI převodníkem funguje, jak prg. soft, tak flashování fw. V zásobách jsem našel i převodník s Prolificem (samostatný modul) a ten také fungoval (prg. soft, flashování nezkoušeno) a to se stejnými ovladači 3.2.0.0, které jsem použil dříve na nefunkčních kabelech. Takže je zřejmě potřeba zkusit vícero kabelů…

Honza OK9ATD
Honza OK9ATD
18. 10. 2021 10:03

Ahoj, dá se TYT 98 programovat přímo na stanici? Já to koupil u Yachtmenů naprogramované sdíláky a PMR. A nemohl jsem se dostat do VHF režimu, tedy na radioamaterské kmitočty. Nakonec se mi akorát povedlo to naprogramované vymazat. :-))) Ale to mi nevadí, primárně tu stanici mám stejně na radioamaterský provoz. Budu tedy muset dokoupit kabel nebo to jde z klávesnice, v anglickém návodu se ztrácím a jeho český překlad, který Yachtmeni nabízí, to je hrůza. To i Elix je srozumitelnější. Díky za info Honza.

Víťa, OK1UZT
Víťa, OK1UZT
18. 10. 2021 10:39
Reply to  Honza OK9ATD

Ano, dá. Respektive mám zkušenost s TYT 88, ale TYT 98 by měla být stejná, jen se lišit výkonem. Ale programovat z klávesnice víc kmitočtů nebo převaděčů je docela opruz. Vřele doporučuju pořídit si kabel. Nebo Ti to mohu do stanice nasypat, jak vidím na QRZ.com, jsi “nedaleko” 🙂

Jirka OK1DUV
Jirka OK1DUV
18. 10. 2021 13:18
Reply to  Víťa, OK1UZT

Přepínání paměťového a VFO režimu se provádí pro aktuální řádek displeje tlačítkem #. Lze tak mít na jednom řádku VFO a na druhém paměti.

Víťa, OK1UZT
Víťa, OK1UZT
18. 10. 2021 17:19
Reply to  Jirka OK1DUV

Jo, já vím. Ukládá se do paměti dlouhým stiskem tlačítka “F” a potom se to potvrdí zase “#”. Předtím si ve VFO režimu nastavíš všechny parametry, co potřebuješ. Jen asi nejde pojmenovat paměť. Aspoň jsem to v manuálu nenašel. A protože mám od začátku kabel a sw celkem funguje, rovněž Chirp podporuje UV88, ani jsem po tom moc nepátral. 🙂

Radek
Radek
19. 10. 2021 8:08
Reply to  Víťa, OK1UZT

Ahoj ruční programování radiostanice UV-98 jde v vcelku i rychle chce to jen cvik – pojmenování paměti lze v menu pod F + 37 DIS.NM za mě bez kabelu úplně bez problému

Víťa, OK1UZT
Víťa, OK1UZT
19. 10. 2021 8:51
Reply to  Radek

Díky, večer jsem se díval do poznámek a taky jsem to našel. Chtěl jsem to teď tady doplnit. Byl jsi rychlejší. 🙂 Ale mám asi 7 stanic různých typů, kde se dají programovat kanály, je pro mě jednodušší a mnohem přehlednější to dělat z počítače, než vzpomínat nebo hledat v zápiscích, jak se to přesně u které dělá. A pro krizové situace někde venku, bez počítače (tedy spíš bez kabelu), mám návody ke všem v mobilu. Je to asi jako většina věcí o osobních preferencích.

Last edited 2 let před by Víťa, OK1UZT
Víťa, OK1UZT
Víťa, OK1UZT
19. 10. 2021 9:05
Reply to  Radek

A Radku, neobjevil jsi někde náhodou možnost “reverse”, to je možnost rychle se přepnout na přijímaný kmitočet (vstup) převaděče? Vím, že jsem to kdysi hledal, jak v menu, v návodu, na internetu a nic. Ta možnost, podívat se rychle na vstup, mi docela chybí.

Pavel Vinohrady
Pavel Vinohrady
20. 10. 2021 4:28
Reply to  Víťa, OK1UZT

Ach jo,zmacknes F a zahradku. Zapnes tim alarm a zaroven se to prepne na vstup-revers.

Víťa, OK1UZT
Víťa, OK1UZT
20. 10. 2021 15:05

Ach jo, nefunguje. Po zmáčknutí F a zahrádky se spustí siréna (alarm) a vysílačka vysílá na vysílacím kmitočtu pokud je nastavený kanál převaděče. K žádnému reverzu nedojde. A i kdyby došlo, tak s ječící sirénou, která je vysílána do éteru, by to bylo k ničemu. Čerstvě, pro jistotu, ověřeno na mé TH-UV88 s posledním firmware.

Pavel Vinohrady
Pavel Vinohrady
21. 10. 2021 7:28
Reply to  Víťa, OK1UZT

Tak mozna spatne firmware. Na zakladnim to funguje.

OK1LK
OK1LK
21. 10. 2021 16:17

S fw 1.38 stanice po stisku F + # jen vysílá tón sirény.

Radek
Radek
20. 10. 2021 9:22
Reply to  Víťa, OK1UZT

Ahoj Víťo vstup převaděče ten jsem nezkoušel tak opravdu nevím to ti neporadím

Honza OK9ATD
Honza OK9ATD
19. 10. 2021 15:04
Reply to  Radek

Ahoj, na to jsem přišel taky. Zapnu ale co dál? Jak a čím tam píšu písmena? Mě se tam akorát zobrazí čárky a dál nevím.

Víťa, OK1UZT
Víťa, OK1UZT
19. 10. 2021 15:38
Reply to  Honza OK9ATD

Jak máš ty čárky, tak hvězdičkou (první řada úplně vpravo) se pohybuješ doprava a na patřičné pozici písmena vybíráš šipkami nahoru nebo dolů. Proto říkám opruz, pokud takto chceš zadat třeba 100 kanálů, chvíli to trvá…

Honza OK9ATD
Honza OK9ATD
15. 4. 2021 14:11
Standa
Standa
15. 4. 2021 17:25
Reply to  Honza OK9ATD

Elix přislíbil hned po dodání poskytnout UV98 k testům, takže když vše půjde podle plánu, na přelomu měsíce by mohla být recenze, kde bude samozřejmě i srovnání s UV88.

Jan Bednář
Jan Bednář
20. 12. 2020 22:42

Ale mám-li doporučit radiostanici tak z Čín určitě Quansheng UV-R50. Odolností vůči zahlcení vstupu je úplně někde jinde.

Jirka
Jirka
11. 2. 2021 10:49
Reply to  Jan Bednář

To musím potvrdit. Má ji cca 2,5 roku. Na aliku se dá koupit okolo 30 USD. Můžu ji srovnat s Kenwoodem TH-F7E a s odolností i citlivostí je na tom stejně, možná i malinko líp. Opravdu solidní dualband.

Jirka
Jirka
11. 2. 2021 10:50
Reply to  Jirka

Btw. na aliku se prodává i jako Shiqun SQ-UV25 (jen jiná nálepka).

Michal 1
Michal 1
11. 2. 2021 13:19
Reply to  Jirka

Problematicke je, o cem se tolik nemluvi, ze v cine se kolikrat kopiruje cina. Tzn je mozne koupit zarizeni se stejnym obalem, stejnym/jinym jmenem a muze to byt to same, nebo to muze byt uvnitr zcela jine (pripadne osazene spatnymi soucastkami).

Jirka
Jirka
11. 2. 2021 17:55
Reply to  Michal 1

To je fakt. Ale co se týká toho Shiqunu, tak po odlepení nálepky Shiqun se objeví nálepka Quansheng… takže to není ani kopie, ale fakt jen přelepeno…

Michal 1
Michal 1
12. 2. 2021 9:39
Reply to  Jirka

ale to fakt nic neznamena. ani boty adidas nemusi vyrabet ta sama fabrika. oni proste mohou mit jen stejnou formu nebo dodavatele plastu 😉

Jan Bednář
Jan Bednář
20. 12. 2020 22:41

Poměr cena/výkon slušný. Přidávám svoji malou recenzi: http://cbnymburk.wz.cz/clanky/tyt.htm

Standa
Standa
21. 12. 2020 11:07
Reply to  Jan Bednář

Díky za dokaz i za práci, kterou sis dal s měřením a napsáním recenze. Tvůj článek jsem si se zájmem přečetl. V podstatě souhlasím. U snímku základní desky by se mi líbil odkaz na původní webovou stránku fotky 😉 V otázce odolnosti většinu lidí zajímá srovnání TYTu s Baofengem, kde TYT vychází určitě líp. Baofeng má oproti TYTu taky pár pozitiv, třeba lépe fungující squelch, avšak kdybych si měl vybrat, zvolím TYT. Mám obě ručky, takže neustále srovnávám. S sebou nosím většinou TYT, mimo jiné proto, že se jeho klávesnice líp ovládá, a neošoupávají se mu hned tlačítka, jako je tomu u Baofengu.)

Franta
Franta
5. 8. 2020 13:45

Ručky mám dvě, za tu cenu jsou skvělé a uvažuji o další v rámci rodinného využití.

Michal
Michal
28. 7. 2020 20:10

Napsal bych to takhle, za 760kc, které jsem za.tuhle ručku dal (vysilacky.com) se prostě nic lepšího koupit nedá. Nelituji. A je mi jedno když spadne. Je to úžasné rádio (opět vzhledem k cene). Mechanické provedení je naprosto bravurní, máte pocit že držíte drahou věc a software je nakonec také vyvedeny (všechno se dá udělat lépe). Jen to programování, kabel je prostě kabel. Nelituji a přemýšlím ještě o jedné, nechat ji prostě hozenou v autě, co kdyby …

jarda
jarda
10. 2. 2021 20:55
Reply to  Michal

No, popravdě, žádné skvělé rádio to není. Koupě v elixu nebyla úplně v pořádku, nešlo se nikam dovolat. Důvodem byla velice nízká modulace, dosti slabá. Vox byl prakticky nefunkční. Ovšem jestli vám to jde dobře, máte štěstí. Může sem někdo napsat, jakou má modulaci ve srovnání s ostatníma ručkama? Díky.

Standa
Standa
11. 2. 2021 8:53
Reply to  jarda

Právě jsem modulaci vyzkoušel, a je zcela dostatečná, dokonce o poznání silnější než u Yaesu FT-65.

Jan Bednář
Jan Bednář
15. 4. 2021 8:48
Reply to  jarda

TYT naopak vyniká v kvalitě modulace oproti jiným čínám. Možná jsi jen natrefil na vadný kus. Na modulaci si stěžovat vůbec nemůžu.

Petr
Petr
3. 8. 2021 23:05
Reply to  jarda

Mám aktuálně doma 2ks fw 1.41 a u obou VOX naprostá 0, naprosto nefunkční reaguja až když na vysílačku řvu. Přišel na mne dokonce soused, jesli sem se nezbláznil 🙁

Radek
Radek
4. 8. 2021 5:19
Reply to  Petr

máš dobře nastavenou úroveň VOX ? v návodu je the higher level is the more sensitive will be

Víťa, OK1UZT
Víťa, OK1UZT
4. 8. 2021 18:44
Reply to  Petr

Mám FW 1.44. VOX Level, položka menu 03, 1 – 7. Jednička je nejcitlivější. Pokud mám vysílačku cca 30 cm od obličeje, středně hlasitá řeč spouští vysílání spolehlivě. Standardně je nastavena úroveň 5, což je málo citlivé. Myslím, že ten VOX je nastavený pravděpodobně na nějakou náhlavní soupravu.

Juraj
Juraj
3. 11. 2021 20:07
Reply to  Víťa, OK1UZT

Vidím, že tu máte skvelý prehlad, ja by som potreboval poradiť s naprogramovaním DTMF na bočné tlačítka pre TH-UV98, ktorá sa mi dostala do rúk, ale nejak mi to nejde.V návode je uvedené len horné tlačítko, ale vysiela len spolu s PTT. Potrebujem to na zdvihnutie a položenie telefónnej linky. Cez klavesnicu to funguje, ale to je nepraktické.

65
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x