Quansheng UV-K5 – přichází revoluce?!

“Dost bylo Baofengů!” chtělo se mi zvolat poté, co se mi do ruky dostala malá nenápadná stanice z dílny čínských inženýrů. Po mnoho let jsme zahrnováni lacinými ručkami, které jsou ve skutečnosti jen drobnými designovými obměnami Baofengu UV-5R. Tato jednoduchá SDR dualbandová vysílačka způsobila kdysi v radiovém světě doslova revoluci, a kromě toho zatopila zavedeným výrobcům, užívajícím si do té doby pěkné zisky na poněkud předražených ručkách.

Za tisíc korun jsme si najednou mohli koupit miniaturní rádio, které nahradí všechny ty domácí konstrukce, nad kterými ti starší z nás strávili desítky večerů, měření, laborování a ladění. Ti mladší, kteří se narodili s mobilem v ruce, a už nevědí, co je to kondenzátor, odpor, NPN a PNP tranzistor, natož trioda, pentoda atd., asi nebudou úplně chápat o čem mluvím, ale já zkrátka nevycházím z údivu ani nad něčím tak primitivním, jako je Baofeng.

“Revolucí” v nadpisu možná trochu přeháním, nicméně po nějakém čase stráveném ve společnosti Quanshengu jsem nadšený. Nemusíte se však bát, že v následujícím textu budete číst jen nekritickou chválu. Jsem opravdu rád, že se konečně objevila laciná ručka, která má vše, co si méně náročný radioamatér může přát. Je to opravdu příjemná změna po všech těch UV-5R na tisíc způsobů.

Quansheng UV-K5 připomíná na obrázcích z internetu mnoha lidem hradní cimbuří, což je způsobeno netypickým provedením regulátoru hlasitosti. Při běžnějším pohledu šikmo shora vypadá stanice o dost lépe, ačkoli se můj zrak na potenciometru a jeho masivní boční ochraně ještě tu a tam zarazí.


Na vzhled Baofengu UV-5 jsem si ani za ta léta nezvykl. Stále mi připomíná hračku. Uznávám, že vše je na této stanici podřízeno funkčnosti a účelu, avšak mé estetické cítění je někde jinde. Quansheng vypadá lépe, a také vzbuzuje lepší pocit, jakmile ho vezmete do ruky. Vynikne to zejména pokud máte po ruce i UV-5. Jak vidíte na fotce, je Quansheng jen nepatrně větší, ale při držení vzbuzuje dojem větší radiostanice. Jeho linie jsou lépe vyhlazeny, tedy až na zmíněnou ochranu potenciometru, na kterou si stále ještě zvykám.

Na první pohled by se mohlo zdát, že jedinou zásadní změnou oproti UV-5 je displej, který je výrazně větší. Ve skutečnosti je jinak téměř všechno, snad kromě menu, ve kterém vám bude většina položek povědomých, jen jsou tentokrát uspořádány nikoli ze strany na stranu, ale shora dolů. I tady si prozatím zvykám, protože léta zažitého ovládání člověk z hlavy jen tak nevymaže (ačkoli podobně to měla i VX-8 a další, ale to už je dávno.)

Na čelní straně má Quansheng o tři tlačítka méně, konkrétně chybí VFO/MR, A/B a BAND. Poslední jmenované nepoužívám nikdy, ale první dvě mi docela chybí. Na Quanshengu jsou na to třeba dvě stisknutí (F+3 a F+2,) což mě trochu otravuje. Také šipky, kterými se celé rádio de facto ovládá, bych raději viděl na pravé straně, ale aspoň nemusím krčit palec. Klávesnice má větší tlačítka a jsou z tvrdší gumy než má UV-5, takže se mačkají jednoznačně lépe. Logika ovládání je poněkud jiná, ale po nějakém čase stráveném s Quanshengem mi teď připadá horší ovládání Baofengu.

Prozatím není známo, na jakém čipu je Quansheng založen, zda také na RDA 1846, anebo na jiném, podobně jako nedávno recenzované IRADIO UV-83. Ze základní dokumentace tohoto čipu jsem nevyčetl, zda je schopný dekódování AM, ani zda umí pracovat pod 136 MHz. Obojí totiž Quansheng zvládá. Více se dozvíme, jakmile bude odtajněna servisní dokumentace k tomuto rádiu.

Quansheng má opravdu široký přijímač od 50 do 600 MHz. Jeho využití je, kromě běžně používaných frekvencí, poněkud sporné, a více bych ocenil například krátké vlny, ale i tak je to plus. Rozhodně mě potěšil příjem leteckých AM frekvencí od 108 do 136 MHz. To je naprosto zásadní rozdíl oproti všem Baofengům, a nejspíš to bude mít za následek výrazné snížení prodejů levnějších ruček s možností příjmu tohoto provozu, konkrétně mám na mysli Alinco VX50 a Wouxuny s tím velkým displejem. Pokud vás zajímá, jak je na tom Quansheng s kvalitou AM příjmu, můžu vás ujistit, že dobře. Neříkám skvěle, protože občas se stane, že je modulace nečistá a zahvízdaná, ale jinak si užívám AM poslech na levném rádiu. Je zajímavé, že mám problém s poslechem jednoho konkrétního 50 km vzdáleného letiště, kde je příjem zkreslený, přičemž jiná letiště poslouchá Quansheng většinou dobře. Oproti výše zmíněnému IRADIU je Quansheng jiná liga (netestoval jsem IRADIO s novým firmwarem – tam se to prý zlepšilo.)

Tip: Quansheng lze neoficiálně rozšířit pro poslech od 18 do 1300 MHz. Více se dozvíte v tomto článku.

Tip: Při poslechu slabších AM frekvencí doporučuju zcela odskvelčovat stiskem MONI. Některé slabé signály nemusejí projít. Testoval jsem cca 140 km od brdského VOLMETu na 125,525. Pro poslech jsem musel odskvelčovat. Byl sice dost zašuměný, ale jasně srozumitelný.

Určitě vás bude zajímat, jak je na tom Quansheng po radiové stránce. Citlivost je srovnatelná s Baofengem UV-5R i s Yaesu FT-70, přičemž Baofeng před zmíněnými dvěma o chlup vítězí. Úplně jiná je situace s odolností, kde naopak Baofeng UV-5R zcela prohrává. Testoval jsem v pásmu 70 cm s bezdrátovým čidlem meteostanice, v paneláku plném wifin a čínských LED žárovek, a ve městě s běžným průmyslovým rušením. Testy na kopci pod vysílačem přijdou na řadu později, pak je do textu případně doplním – anebo mě někdo z vás předběhne.

Při testu odolnosti rádia zaskvelčovaného na první stupeň bylo 10 cm od aktivního čidla meteostanice zjištěno následující:

Baofeng UV-5R zcela propadl. Z reproduktoru se ozývá nepřetržité vrčení.
Yaesu FT-65 vrčení tu a tam pronikne šumovou bránou. Je to nepříjemné, ale dá se to vydržet.
Quansheng UV-K5 o čidle neví. Krásné ticho.
Yaesu FT-70 o čidle neví. Krásné ticho.

Po odskvelčování je situace obdobná, v prvních dvou zmíněných je čidlo slyšet (i když u FT-65 o polovinu slaběji než u Baofengu) u druhých dvou nic! Ještě bych dodal, že FT-65 má, stejně jako FT-4X, z výroby poněkud utaženější squelch na stupeň 1.

Druhým pokusem jsem zjišťoval odolnost při příjmu velmi slabého signálu na vstupu převaděče OK0BC. Vybral jsem si k tomu stanici OK1JPP z Jizerek, kterou přijímám doma na pendrekovou anténu na hranici slyšitelnosti. Baofeng byl zcela bez šance, signál vygumován, stanice vrčí, a to i ze vzdálenosti větší než 5 metrů od čidla. U Yaesu FT-70 čidlo užitečný signál vygumovalo ze vzdálenosti kratší než 2 metry od stanice. U Quanshengu jsem se musel vzdálit přibližně na dvojnásobek, tedy 4 metry, aby nebyl signál vygumován, tedy stále dobrý výsledek.

Co se týká reprodukce Quanshengu, musel jsem si na ni chvíli zvykat, neboť je trochu laděná do výšek. Baofeng je oproti němu lehce basovější, FT-65 a FT-70 (které jsou přibližně nastejno, možná mírně vede FT-70) ještě více. Srozumitelnost je samozřejmě výborná. Hlasitost oproti Baofengu je o něco nižší, ale je i na nejvyšší stupeň nezkreslená, na rozdíl od Baofengu, kde se to naplno nedá téměř poslouchat.

Displej Quanshengu je velmi dobrý. Někdo možná namítne, že u Baofengu je přehlednější (a bude mít pravdu,) já mám ale radši více informací. Není jich tam zdaleka tolik jako u Xiegu G90 (kde se výrobci podařilo jej využít neuvěřitelným způsobem,) ale vidím tam vše, co by mě v danou chvíli mělo zajímat.

Zobrazeny jsou dvě frekvence nad sebou, každá s vlastním S-metrem, údajem o případné úzké FM a nastaveném výkonu. V režimu VFO se před frekvencí zobrazuje ještě údaj “F1” – “F7,” který říká, ve kterém bandu se právě nacházíte. Tato informace je dle mého názoru nepříliš užitečná a zbytečně na displeji překáží. S-metr u Quanshengu (na rozdíl od Baofengu) skutečně funguje. Sice z něj nevyčtete mikrovolty, ale pro srovnání různých signálů zcela vyhoví.

Displej je plně grafický a bíle podsvícený. Intenzitu sice nejde regulovat, ale je nastavena kupodivu zcela přiměřeně a v noci vůbec neruší. Čitelnost venku i na sluníčku je výborná, ale to je vlastnost všech čb displejů. Dobu podsvícení lze v menu (16. ABR) buď zcela vypnout, nebo nastavit na 1 – 5 sekund od posledního stisku tlačítka. I nejdelší doba mi přijde, zejména při učení se se stanicí, krátká. Nejde ani nastavit trvalé podsvícení, jak je to běžné u některých jiných ruček. Dobré aspoň je, že se displej rozsvítí při každém příjmu signálu.

MENU má 51 položek (Baofeng 40) a vstupuje se do něj stisknutím tlačítka “M” pod displejem. Chcete-li změnit některou položku, stisknete znovu “M,” šipkami změníte a pak potvrdíte “M.” Je to stejné jako u Baofengu, kde se toto tlačítko jmenuje “MENU.” Ihned po prvním zapnutí jsem nastavil na OFF otravné pípání (19. BEEP) a hlasovou navigaci (21. VOICE.) Pro vystoupení z menu nebo pro zrušení volby je tu tlačítko “EXIT” hned pod šipkami. Toto tlačítko s oblibou používám pro rozsvěcování displeje, protože se snadno nahmatá i potmě a není s ním co zkazit.

I když lze z menu nastavit většinu parametrů stanice, doporučuji zakoupit za cca 250 Kč programovací kabel (shodný s Baofengem,) protože pak je nastavování, a zejména programování stanice výrazně pohodlnější. Kromě toho nelze ze stanice pojmenovat paměti – nebo jsem na to zatím nepřišel.

Pozor! Paměti, které chcete skenovat, musíte nejprve přidat do Scan listu (levý sloupek v programu)

Po připojení Quanshengu k počítači se indikační LED na horní straně stanice rozsvítí fialově. Jestliže v průběhu připojení zachytí nějaký signál, rozsvítí se světle modře, což říkám jen ze zajímavosti, protože s připojeným kabelem samozřejmě nic nemůžete slyšet (je vyřazen reproduktor.)

Quansheng mě překvapil rychlostí skenování (spustí se dlouhým podržením hvězdičky.) Podle mého měření to vypadá na 8 kanálů za vteřinu, což je na tak levnou ručku velmi dobré. Pro srovnání, u Baofengu UV-5R jsem naměřil přibližně poloviční rychlost.

Jestliže chcete jen tak “prolaďovat,” stačí držet šipku nahoru nebo dolů. Pokud se vyskytne signál, na zlomek sekundy se ozve, a vy máte možnost se tam vrátit. Pro mě je to užitečná funkce, kterou používám raději než skenování. Připomíná mi klasické prolaďování knoflíkem.

Na levém boku najdete velké PTT tlačítko, které je, na rozdíl od Baofengu, gumové, příjemně tvrdé, a má ideální odpor, jednak aby vám při delší relaci nedřevěněl palec, ale také abyste nevysílali omylem, kdykoli se stanice dotknete. Pod PTT jsou další dvě tlačítka, která jsou programovatelná! Na každé si můžete přiřadit dvě funkce (krátký/dlouhý stistk.) Na výběr máte: svítilnu, výkon, scan, monitor, VOX, alarm, FM rádio a 1750 Hz.

Po počátečních experimentech jsem nakonec na tlačítkách ponechal nastavení z výroby, tedy na horním MONI, na spodním svítilnu. Ostatní nabízené položky lze totiž snadno měnit přímo z klávesnice. Funkce MONI, tedy otevření squelche, funguje tak, jak potřebuju: na jeden stisk šumovou bránu otevřu, na druhý stisk zavřu. Žádné otravné držení.

Jak již bylo řečeno, Quansheng poslouchá v rozsahu 50 – 600 MHz, přičemž tento velký rozsah je rozdělen do 7 vcelku logických bandů (“F1” – “F7.”) Příjem AM modulace je možný jen v rozsahu prvního leteckého pásma 108 – 136 MHz, což většině z vás postačí. Mně tedy ne, raději bych byl za možnost zapnutí AM v celém rozsahu, jak jsem na to zvyklý u FT-70.

Výrobce ani v případě Quanshengu nezapomněl na dnes již běžné FM rádio. Má rozsah 76 – 108 MHz a můžete si uložit až 20 rozhlasových stanic do pamětí, které však nelze pojmenovat.

Vysílací výkon lze měnit ve třech stupních, z nichž nejvyšší je dle manuálu 4 W (na štítku stanice je uvedeno 5W.) Vysílací rozsah Quanshengu lze jednoduchým způsobem rozšířit i pro vysílání na pro nás nezajímavých rozsazích v pásmu 200, 350 a 500 MHz. Stanice pak vysílá prakticky bez mezer od 136 do 600 MHz, a to zcela v souladu se záměrem výrobce, tedy by nemělo hrozit poškození koncového stupně (samozřejmě při použití správné antény.) Způsob rozšíření úmyslně neuvádím, neboť nás čtou i jedinci, kteří to rozhodně vědět nepotřebují.

Quansheng je vybaven i funkcí MIC GAIN, tedy regulací úrovně modulace mikrofonu (29. MIC, 0 – 4.) Protistanici se nejvíce líbila čtyřka.

Zajímavou vychytávkou je vestavěný čítač frekvence. Stačí stisknout F + 4 a pak poblíž Quanshenga po dobu několika sekund zavysílat z libovolné radiostanice. Na displeji se objeví přesná frekvence a případně i hodnota subtónu. Zkoušel jsem v pásmu 2 m a 70 cm. Na fotografii níže jsem vysílal do OK0BC Baofengem BF-888. Jen nezapomeňte, že vzdálenost antény měřené vysílačky musí být od Quanshengu alespoň půl metru. Tato funkce vás bude bavit!

Ke stanici je dodáván akumulátor 7,4V / 1600 mAh, který můžete dobíjet buď v dodávaném pěkném stojánku, ze kterého vede šňůra rovnou do zásuvky, a má tři stupně LED indikace nabití (červená/žlutá/zelená,) anebo prostřednictvím USB-C kabelu (ten nenajdete v krabici, ale u svého mobilu,) který se zastrčí do boku stanice. Výrobce v návodu uvádí, že nabíjení USB-C máte použít jen v případě nouze. Lze si asi představit, jak to v praxi bude vypadat. Pozor! Nepřipojujte dobíjecí USB kabel do stanice, pokud není připojen akumulátor! Výrobce doporučuje dobíjet pouze vypnutou stanici, zřejmě kvůli správnému a včasnému odpojení nabitého akumulátoru.

Výdrž relativně malého akumulátoru je slušná, napětí klesá velmi zvolna. Quansheng má zřejmě dobrý power management. Napětí aku si můžete kdykoli zobrazit z menu (47. VOL) anebo si rovnou nastavit, že se vám na chvilku zobrazí po zapnutí stanice, namísto zbytečného uvítacího nápisu. Pokud chci kdykoli napětí zjistit, je rychlejší stanici vypnout a zapnout, než to lovit v menu.

Quansheng nabízí mimo jiné také bezdrátový přenos jedné nebo všech pamětí do druhé stejné stanice. Na vaše četné dotazy odpovídám, že toto rádio nemá bluetooth. Přenos probíhá klasickou rádiovou cestou na frekvenci, která musí být na obou zařízeních pochopitelně stejná. Defaultně je nastaveno 410,0125 MHz, což je mimo povolená pásma a je možné to změnit, ale domnívám se, že kdyby se ČTÚ na tuto konkrétní frekvenci při větším rozšíření stanice zaměřilo, nejspíš se dobře pobaví.
Radiový přenos pamětí probíhá “jedna po druhé,” a každá jedna paměť trvá 2 – 3 sekundy, takže pokud máte kabel, nejspíš tuto funkci nikdy nepoužijete. Dovedu si však představit, že se v terénu potkají dva uživatelé této stanice, a ten pečlivější nahraje tomu línějšímu svou sbírku pamětí. Přenos je indikován blikající fialovou barvou.

Prozatím je to vše. Pokud budu mít další poznatky, průběžně je do textu budu doplňovat. Co bych Quanshengu vytkl? Designový výstřelek v podobě ochrany potenciometru, snad i tu zbytečnou oranžovou barvu, také zvuk by mohl mít více basů, ale není to opravdu žádná tragédie, jako třeba u Yaesu FT-3D. Ještě mě napadá doba podsvícení, ta by mohla být delší. Stanice má také nějaké vlastní frekvence, tj. slyší signál tam, kde žádný není, avšak většinou jsem na ně narazil na místech, kde nevadí. Dříve bývalo u značkových radiostanic zvykem v manuálu tyto vlastní frekvence uvádět (má je každá stanice.) Zde jsou to například 130.000, 156.000, 442.000…

S Quanshengem teď trávím každou volnou chvíli. Je to mechanicky dobře udělané rádio, displej je mírně zapuštěný, takže nehrozí snadné poškrábání. Po radiové stránce je příjemným překvapením. Vypadá to, že tu máme nejen zabijáka Baofengů, ale tak trochu i Alinca a FT-4X + FT-65, přičemž, abych byl spravedlivý, mechanické provedení a design FTček se mi líbí více, než provedení Quanshengu. Čas, a také vaše zkušenosti ukáží, zda nový UV-K5 nemá nedostatky, které jsem zatím neobjevil.

Za poskytnutí Quanshengu k recenzi děkujeme firmě Elix, kde si můžete rádio zakoupit.



Aktualizace firmware

Výrobce dal na svých stránkách k dispozici nový firmware 2.01.19. Po jeho stažení rozbalte archiv. Spusťte QSPSUpdater_Setup.exe, tím nainstalujete program pro update. Program spusťte, a ti, kdo ještě neumějí čínsky, v pravém horním okénku vyberou druhý jazyk. Nenechte se zmást, že tam není napsáno English. Klikněte na OK, program se ukončí. Po jeho opětovném spuštění máte většinu popisků v čitelném jazyce. Pokud jste již stanici ze stejného počítače programovali, nemusíte instalovat driver ke kabelu. V opačném případě je součástí instalačního balíčku a uděláte dobře, když jej nainstalujete před připojením kabelu.

Nyní připojte kabel do PC. Poté ho připojte do VYPNUTÉ radiostanice. Stiskněte a držte PTT a stanici zapněte. Pokud jste vše udělali správně, svítí na Quanshengu svítilna, displej je zhasnutý a prázdný. Nyní vyberte COM port a stiskněte Connect. Klikněte na tlačítko se třemi tečkami a vyberte soubor s příponou bin z instalačního balíčku. Nyní stiskněte “čínské” tlačítko vpravo od toho se třemi tečkami a počkejte, až proběhne update (trvá to pár sekund.) Pak stanici vypněte, odpojte, a máte ji aktualizovanou!
Pokud nejde stisknout aktualizační tlačítko, udělali jste někde chybu a celý postup zopakujte.

Prozatím nevím, jaké změny oproti původnímu 2.01.17 nový firmware přináší. Pokud na něco přijdete, můžete se podělit s ostatními.


Specifikace UV-K5 dle manuálu:

Snímek obrazovky 2023-03-08 v 10.02.04.png


4.5 22 votes
Hodnocení článku
Subscribe
Upozornit na
guest
304 Komentáře
Nejnovější
Nejstarší Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
matus
matus
13. 9. 2023 18:37
Last edited 7 měsíců před by matus
Petr OK2HF
Petr OK2HF
23. 7. 2023 6:47

Quansheng UV-K5 – přichází … ?

Včera jsem ten váš zázrak konečně viděl a slyšel. Vypadá to zajímavě a je to lehké. Opačný konektor nepotěší.
Bylo to na Kojále 600m jn89ji. Vytáhl jsem FT-70 a s kolegou jsme porovnávali.
FT-70 “anténa” NAGOYA NA-773. UV-K5 originál gumovka.
Začali jsme na BUKOPu 125,520. FT-70 59, kvákšeng cosi nečitelného v šumu a praskání.
Dále OK0BH 439,000. FT-70 59, kvákšeng cosi nečitelného v šumu a praskání.
DMR Převaděč Olomouc 468,xxx. FT-70 S5, kvákšeng vůbec nic.
PMR opakovač Zlín CH6. FT-70 S9, kvákšeng cosi nečitelného v šumu a praskání.
Bylo toho víc, ale kvákšeng ani nekvákl!
Vysílače, které jsem měl méně než S9, tedy nemělo smysl ani zkoušet. Prostě to neslyší nic.
Je to ještě horší než můj první Číňan WOUXUN KG-UVD1P. Ten na kopci také neslyšel vůbec nic, ale v údolí trochu poslouchal. Chtěl jsem natočit videa, ale byla by to ztráta času. Stejně budete řvát, že UV-K5 je nejlepší! Za tu cenu trochu drahá baterka s rádiem.

Standa
Standa
23. 7. 2023 7:23
Reply to  Petr OK2HF

Nazdar Petře,

zrovna včera mě taky napadlo stanice porovnat, ale ne v tak drsných radiových podmínkách. Není to záměr, abych nějakou ručku mohl vynést do nebe, ale v našich končinách neznám místo, které by bylo tak radiově zaneřáděné. Proto jsem porovnával citlivost, ale nemohl jsem porovnat odolnost, byť to bylo na velké anténě.

V první řadě mě překvapil TYT UV88. Tohle laciný rádio, který se bohužel už neprodává, má něco do sebe. Vozím ho v autě neustále, spolu s náhradní baterkou, která vlastně ani není potřeba, i když by se mohlo zdát, že s kapacitou 1400 mAh nic moc nevydrží. Často ho mám připojený na magnetku a nechávám za jízdy běžet skenování, když zrovna není nikde nic konkrétního k poslechu. Vysílám na něj minimálně.

Quansheng je čínská hračka, jak už jsem tu psal. Jenže ta hračka je hodně životaschopná a podle mě zcela vytlačí Baofeng i rádia v kategorii do 2000,-. Za stejný peníze toho prostě nabízí víc, nemluvě o pěkném poslechu CB pásma, což beru jako milý bonus. O radiové odolnosti si samozřejmě za ty peníze nebudeme dělat iluze, ale faktem je, že zatím všude, kde jsem ho provozoval, se choval mravně. Po stránce příjmu leteckého pásma ho FT-70 válcuje (má asi o třetinu, někdy možná až polovinu větší citlivost, a přednes vždy nezkreslený,) zatímco Q-čko tu a tam nějakou AM frekvenci nepěkně zkreslí, ale srozumitelné to většinou pořád je.

FT-70 je stanice kterou mám rád, ale ne tak rád, jako jsem měl Kenwood TH-79, VX-5, VX-8 a FT-1D. Je prostě vidět, že i tady se šetří. Přesto trvám na tom, že je to za ty prachy nejlepší ručka, která se dá koupit. Její citlivost je však někdy horší než u levných neznaček, ale jak píšeš, vynahrazuje to odolností, kterou oceníme právě v drsných radiových podmínkách. Včera byla FT-70 na 145,625 po stránce citlivosti nejhorší ze tří testovaných, ale to neznamená, že bych na ni jakkoli zanevřel. Kdybych si měl vybrat jednu stanici ze všech, nechal bych si FT-70, protože jí prostě věřím – ale našeptávači mi říkají, že to přehodnotím, až zkusím nějakýho Icoma, HI.

Petr OK2HF
Petr OK2HF
23. 7. 2023 7:47
Reply to  Standa

Ahoj Stando,
vyjel jsem si na GSMWEBu mapu vysílačů TV a rozhlas. Potvrdilo se, co jsem si myslel. Máš tam na všechno Černou horu 1300m, 25km daleko. To samé všechny převaděče služeb. Dokonce tam nemáš ani jediný 100W vykrývač na komerční rádia! Jó to se pak dělají recenze! Síla pole klesá s druhou mocninou vzdálenosti. Zkušení odborníci by ale řekli, že v přípravě ke zkouškám je napsané, že lineálně. Obojí je pravda, protože ten graf je někde od desetinásobku vlnové délky již téměř lineárně klesající.

NP.jpg
Standa
Standa
23. 7. 2023 7:59
Reply to  Petr OK2HF

To by byla pravda, kdybych seděl jen doma na zadku. Sem tam docela cestuju, ale v dosahu jsem zatím neobjevil místo, které by bylo tím správným prubířským kamenem radiostanic. Máme tu kolem po kopcích nějaký vysílače, ale kromě občasného prolejzání komerčních radiospojů do 70 cm pásma jsem zatím nic dramatickýho nezaznamenal. Kamarád kus odsud, na prahu Krkonoš, má na střeše paneláku vedle svých antén nějaký wifiny a paraboly, které slušně zabíjí signály co nás zajímají, takže ho občas žádám o otestování, ale nechci ho otravovat s každým prdem.

Ruprych
Ruprych
13. 7. 2023 22:33

Some other internal frequencies: 221.000, 234.000, 260.000, 520.000, and most certainly 468.000. Starting with version 20230630, CHIRP-next software supports UV-K5 and K6. Regards from Poland.

eda55
eda55
5. 7. 2023 20:05

Proše pana, pan za pana, tu jest test odolnošči Kuanšenga:

https://www.youtube.com/shorts/GNSfalecDcI

To jest bardzo fajny test … 🙂

ether
ether
17. 6. 2023 9:33

Na světě už je novější verze Quansheng UV-K6, má oranžové podsvícení a že by byl i lepší repráček? U Quansheng UV-K5 je firmware na roztažení od 18 MHz do 1.3 GHz, půjde použít i pro Quansheng UV-K6? ….Zatím hodně otázek a málo odpovědí, ale obecně se stává tahle stanice dost použitelná s upraveným fw a cena spadla na 6 stovek. Máte někdo schema nebo servisní datasheet k téhle radiostanici?

Martin
Martin
17. 6. 2023 17:10
Reply to  ether

Jsem si teda K6 vyhledal. Zázrak se nekoná. Úplně stejný jako K5 akorát hůř čitelnej displej. Cenu při odběru 1ks 50 doláčů tak nevim kdes přišel na šest stovek?

Snímek obrazovky 2023-06-17 v 18.09.23.png
kentaur
kentaur
17. 6. 2023 17:34
Reply to  Martin
ether
ether
18. 6. 2023 10:51
Reply to  kentaur

starsi model za 488.12 Kc na aliexpress …

Edit admin: Prosím neplevelit diskusi dlouhými mnohařádkovými odkazy. Nemá to žádnou informační hodnotu. Stačí napsat např. Aliexpress, slovo označit, kliknout na ikonku “Link” a do připraveného okna odkaz vložit. Anebo napsat: mají to tam a tam za tolik a tolik, k tomu poštovné tolik a tolik, přijde to za tolik a tolik dní apod. Díky.

kentaur
kentaur
17. 6. 2023 17:40
Reply to  ether

S upraveným FW bych vůbec nevysílal pod původní rozsah TX stanice (pod 136MHz).
Leze z toho velmi mnoho harmonických s poměrně velkým výkonem i stovky mW které zasahují i do FM pásma a leteckého pásma.
Na příjem je to použitelné bez problému, tam sem žádné zaseknutí stanice při ladění nezaznamenal.

Martin
Martin
17. 6. 2023 17:47
Reply to  kentaur

Jak se to přehraje na novej firmware?

kentaur
kentaur
17. 6. 2023 20:16
Reply to  Martin

Připoj prg kabel od Baofengu do PC.
Spusť flashovací SW, vyber v něm COM port kde je kabel, klikni na CONNECT.
Připoj kabel k vypnuté stanici.
Drž PTT a zapni stanici, bude stále svítit bílá LED.
V programu vyber/najdi na disku zvolené .bin soubor.
Klikni na UPDATE, začne blikat bílá led na stanici, po skončení se stanice vypne a zapne a je hotovo.
Uložené frekvence se nesmažou.

Last edited 10 měsíců před by kentaur
Martin
Martin
17. 6. 2023 20:22
Reply to  kentaur

Dík. To píšou i v článku. Mě zajímá ale kde najdu neofiko firmware.

kentaur
kentaur
17. 6. 2023 20:25
Reply to  Martin
ether
ether
18. 6. 2023 10:39
Reply to  kentaur

jasné že z toho leze bordel. ale pokud by člověk překuchal dolní propust, tak by to mohlo být použitelné na 27 mhz a 446. počítám, že ta stanice bude mít dva konce, jeden uhf a druhy vhf, ten překopat na 27 mhz. akorát jsem nikde nenašel detailní fotky tištáku nebo lépe schema.

eda55
eda55
17. 6. 2023 23:00
Reply to  ether

Nikoliv, stanice se nestává dost použitelnou, jde pouze o kosmetické úpravy. Ve fimwéru se srovná krok 8.33kHz se skutečným naladěním pro let. pásmo, a to bude téměř vše. Nikdo se zde na foru nepochlubil, jak mu nový fimwér zlepšil příjem, a vysílání. O “kvalitách” přijímače se může přesvědčit každý majitel Kvašenga. Stačí naladit vysílání Radiožurnálu na FRQ 166.0875, 166.2875, 166.3618 (tady to maj ujetý). Úzká FM. V Praze je příjem bezproblémový, takže to zkuste naladit někde na kopci, je to poměrně silné. Na Kozákově to šlo na pendrek, všechny tři FRQ.

Jirka
Jirka
14. 6. 2023 17:25

Aktualizace přesně podle návodu, led blikala do cca 1/3 pásku a pak to vyhodilo error… stanice KO

Michal 1
Michal 1
14. 6. 2023 18:17
Reply to  Jirka

to se mi nezda. ale i kdyby, tak ty stanice obvykle maji klasicky mod pro update a pak neco jako dfu. rozdil je obvykle v barve te diody.
nicmene bych se zameril na to, jestli neni problem v tvem pocitaci, pripadne nemas vadny kabel a hlavne jestli mas dostatecne silnou baterii.

Jirka
Jirka
17. 6. 2023 11:40
Reply to  Michal 1

Nechápu to, na tomhle pc jsem programoval Icom, tyt, motoroly a bez problému. Tak jsem ted zkusil notes, ze kterého jsem na vesnici programoval Baofengy místním painballerům a šlo to, stanice opět žije. Ale pro změnu načtení obsahu paměti – (předvoleb) se povedlo až napotřetí .

Poník
Poník
13. 7. 2023 9:16
Reply to  Jirka

Jirko pořešil si nějak? Já jeden kus naprosto bez problému, druhej upgrade FW nedokončen ( zastaví se někdy hned na začátku upgrade, jindy téměř před koncem) myslím, že to není věc PC nebo SW, ale dost možná nějakej HW problém stanice. Druhá totiž na stejném kabelu a PC vzala FW naprosto bez problémů.

ether
ether
13. 7. 2023 10:53
Reply to  Poník

vadná eeprom ?

OK2VLK
OK2VLK
15. 9. 2023 15:20
Reply to  Jirka

Měl jsem stejný problém s UV-K6, nicméně jako potenciálního viníka vidím spíše můj programovací kabel pochybné kvality. Nicméně, stanice sice byla K.O., ovšem bootloader (flash mód) se stále v pohodě načetl a stanici bylo možné přeflashovat. Podařilo se mi to až na cca 50. pokus, po půl hodině snahy. Stanička jako taková rozhodně není žádný zázrak, jak tady zaznělo, odolnost i citlivost docela mizerná, demodulace AM stále téměř nepoužitelná, krom toho se mi při vysílání do modulovaného signálu občas míchá nějaký (naštěstí pouze nepatrně slyšitelný) zázněj, jehož frekvence se mění podle toho jak pohybuji se stanicí. Při několika prvních zaklíčováních byl v modulovaném signálu slyšitelný silný brum, ten však následně zmizel (možná jsem něco změnil v nastavení) a již se neobjevil. Na druhou stranu, jako nenáročná ručka na cesty není Quansheng rozhodně špatný. Malá velikost, docela bytelná konstrukce, možnost poslouchat CB pásmo, 29 MHz FM převaděče, 6m pásmo, piráty na SATCOMech na 250 MHz, PMR446 atd. Možnost vysílat na sdílenkách bez nutnosti staničku rozšiřovat. Poslech místních 2m/70cm převaděčů rovněž bez problémů. A co je pro mne na cesty nejpodstatnější – podpora USB-C nabíjení. Bohužel, Yaesu se v tomto ohledu asi nikdy nepoučí (no, alespoň většina jejich ruček obsahuje DC jack a člověk ssebou nemusí tahat nabíjecí kolébku jako v případě mé jinak nejlepší ručky Radioddity GD-77).

OK2VLK
OK2VLK
16. 9. 2023 13:27
Reply to  OK2VLK

https://www.youtube.com/watch?v=4mRNhKmwZYw

Příjem SSB na Quanshengu! Podle všeho se jedná o firmware modifikaci bez hw úprav.

Laďa
Laďa
13. 6. 2023 17:09

Neodolal jsem Quanshengu, bohužel se mě nedaří spojit s PC WIN 10. Kabel Baofeng, ovladač co je u aktualizace firmware mě nejde kvůli jazykové nekompalibitě. Nainstaloval jsem co byl k němu, Pololu CP2102. Aktualizace se mě povedla. Program na ovládání stanice se někdy připojí a pak stáhne obsah ze stanice. Zápis se mě nedaří vůbec. Už jsem na konci, asi frekvence zadám ručně.

Vašek
Vašek
19. 10. 2023 14:20
Reply to  Laďa

Ono není co instalovat. V první řadě to chce zapnout staničku a poté teprve zapojit kabel….pak vše funguje normálně, ale tento postup musíš dodržet…..Taky jsem se s tím páral…

Jan Bednář
Jan Bednář
8. 6. 2023 11:04

Co originál anténa, měřil jste ji někdo na analyzátoru? Jak je přizpůsobená?

Pavel
Pavel
8. 6. 2023 16:35
Reply to  Jan Bednář

Ahoj, tak jsem konečně dostal k tomu, co jsem už dávno plánoval, a to změřit veškeré vehementy, co se mi tu válí. Měřeno na NanoVNA, drženo v ruce, abych se co nejvíc přiblížil situaci, kdy je anténa na stanici. I tak to bude orientační..Závěry nechť si každý udělá sám..
https://www.uschovna.cz/zasilka/LDTEGUKIMSUVUB8X-459/

Zdravím

Luboš
Luboš
8. 6. 2023 16:44
Reply to  Pavel

Na 70cm se jim ty pendreky nedaří pořádně vyladit. Nejlepší anténku má TYT UV88, následuje Kvašeng. Potom ty ostatní.

Pavel
Pavel
8. 6. 2023 17:06
Reply to  Luboš

Jj, taky je dobrá ta ABBREE, ta je slušná i kolem 172 MHz. Konkrétně jde o tuto:https://www.aliexpress.com/item/32889769461.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.51.47ee1802MSvKfd

Jan Bednář
Jan Bednář
8. 6. 2023 18:45
Reply to  Pavel

To máme obdobná zjištění. anténa k UV88/98, pak teleskop Abbree, Diamond SRJ77CA a pak Diamond SRH771 a ještě dobře chodí anténa ke Quanshengu UV-R50 ovšem až ty novějšího data výroby. Stará generace byla nepřizpůsobená, Hraniční na UHF pásmu je ještě pendrek k Baofengu 888s

ARMANDO
ARMANDO
2. 6. 2023 18:22

Můžu poprosit o screen uložených frekvencí v programu, případně i screen nastavení Quanshenga v programu?
Případně znáte někdo význam položek menu 52 až 57, děkuji.

eda55
eda55
2. 6. 2023 19:38
Reply to  ARMANDO

význam položek 52-57 ? Tak na to chlapče je potřeba vysoká škola. A to ty evidentně nemáš. Vzpomeň si, co řekl V.I.Lenin – UČIT SE, UČIT SE, UČIT SE … 🙁

ARMANDO
ARMANDO
3. 6. 2023 4:07
Reply to  eda55

Možná na to nemám,ale když něco nevím tak se zeptám. Děkuji za tvoji odpověď, která má nulovou hodnotu.Je prostě zbytečná jako tebou zmiňovaný Lxxxx. Ptám se proto, že jsem v manuálu tyto položky popsané nenašel a než budu něco měnit musím znát význam těch změn.

Standa
Standa
3. 6. 2023 6:33
Reply to  ARMANDO

Jaký je název položek 52 – 57? Pokud vím, menu končí položkou 51 (RESET.)

ARMANDO
ARMANDO
3. 6. 2023 22:54
Reply to  Standa

Základní menu opravdu končí 51, nicméně pokračuje:
52 350TX
53 F-LOCK
54 200TX
55 500TX
56 350EN
57 SCREN

Verze FW UV-K5_2.01.26_publish

Standa
Standa
4. 6. 2023 5:30
Reply to  ARMANDO

Jedná se o servisní menu, do kterého se vstupuje kombinací tlačítek a zapnutím. Tedy nic, v čem by se uživatel měl vrtat. Proto to není v manuálu popsáno. Odemyká stanici pro vysílání na dalších pásmech. Je to dobré jen jako zajímavost, protože tam v ČR není povoleno vysílat. Položka 53 povoluje nebo zakazuje vysílání mimo amatérská pásma. 54 je povolení pásma 200 MHz, 55 je povolení pásma 500 MHz. Položky 56 a 57 tam vůbec nemám.

ARMANDO
ARMANDO
4. 6. 2023 9:48
Reply to  Standa

Děkuji Stando, ano přesně proto prvně potřebuji vědět co se stane změnou nastavení a poté vyhodnotím, jaké nastavení je pro mě to správné. Věděl by jsi jaký rozsah TX ta 53 povoluje? nebo naopak zakazuje?

Standa
Standa
4. 6. 2023 11:03
Reply to  ARMANDO

Je tam víc možností, podle regionů. Standardně se za ama pásmo považuje 144 – 146 a 430 – 440 MHz. Nejlepší bude si to vyzkoušet.

ARMANDO
ARMANDO
6. 6. 2023 7:45
Reply to  Standa

Tak jsem se snažil rozklíčovat nastavení SKRYTÉHO MENU a dospěl jsem prozatím k tomuto zjištění. Není důvod mít zapnuta pásma ve kterých stejně nesmím vysílat. Poslouchat na všech pásmech můžu. Takže nastavení podle mého by mohlo být takto správně. Kdo jste zkušenější, určitě budu rád za Váš názor.

Quansheng nastavení.png
Pavel
Pavel
14. 6. 2023 5:16
Reply to  Standa

Dobrý den, dovolím si dotaz. Jsem letitým uživatelem (OK2LHP) Baufengu (Intek KT-980), především pro pohyb na horách, kde mnohdy není signál sítě gprs pro možnost, dovolat se pomoci v připadě nouze přes převaděče. Nejsem zcela zběhlý v programování, na Baofengu se mi to posléze podařilo. Potřeboval bych poradit jak naprogramovat ty parametry s tím odskokem frekvence na převaděč. Poradíte, či snad odkaz na info, moc děkuji.

Mirek
Mirek
14. 6. 2023 5:54
Reply to  Pavel

Vždyť to máš v článku popsáno. Odskok se programuje tak, že zadáš vysílací frekvenci.

Vláďa
Vláďa
2. 6. 2023 8:49

Nemá někdo radu jak rozebrat Quanshenga? Nejsou zde žádné šroubky jako je obvyklé u jiných ruček. Reproduktor je hrozný, to se nedá poslouchat. S připojeným externím repro je to jiný kafe. Napadlo mě jestli by se vestavěný originál nedal nahradit jiným kvalitnějším reproduktorkem, případně jakým, jestli se s tím už někdo nezabýval.

Michal 1
Michal 1
2. 6. 2023 10:36
Reply to  Vláďa

Tady se muzes podivat. V podstate je to velmi podobne jako u jinych stanic. Odsroubujes drzak antenniho konektoru, to same u encoderu nejspis a pak tu stanici pomoci plastove spachtlicky rozloupnes.
https://fccid.io/XBPUV-K5/Internal-Photos/Internal-Photos-6401563.pdf

ether
ether
3. 6. 2023 7:06
Reply to  Vláďa

U staničky, která se nyní prodává na alliexpresu za CZK513.91 nečekejte zázraky. Zkusil bych přihodit na reproduktor jiný kondík kapacitou na ořez …. u některých pmr dělal změna kapacity hodně.

SuperstarZero
SuperstarZero
29. 5. 2023 9:55

Ahojte, vedel by mi prosim niekto pomoct, ked vložím do SCAN listu letecké frekvencie AM, tak mi pocas skenovania nezasvieti pri frekvencii na displeji ukazatel AM. Ale ked si v Menu nastavím pri zvolenej frekvencii AM, tak to zobrazuje, ďakujem 🙂

Proton
Proton
29. 5. 2023 10:46
Reply to  SuperstarZero

Asi to chce nastavit v posledním sloupci – “AM channel flag” na On.

SuperstarZero
SuperstarZero
29. 5. 2023 22:09
Reply to  Proton

Ďakujem 😉

Last edited 10 měsíců před by SuperstarZero
matus
matus
1. 6. 2023 16:47
Reply to  SuperstarZero

a jde vam nastavit krok na 8,33, ja kdyz to zkousim v rucke tak mi to neulozi a v programe vyskoci chyba

SuperstarZero
SuperstarZero
2. 6. 2023 20:28
Reply to  matus

Tiez som to skusal a nejde mi ulozit krok 8.33. Snad nam niekto poradí

Víťa, OK1UZT
Víťa, OK1UZT
2. 6. 2023 21:49
Reply to  SuperstarZero

Krok 8.33 samozřejmě uložit jde. Jen frekvence na tom kanále musí být násobkem 8.33. Pokud není, tak se neuloží. Nejlépe se to dělá tak, že si nastavíš v menu krok 8.33, potom si dáš VFO a nacvakáš si nejbližší frekvenci v kroku 8.33 a tu potom zapíšeš v programu.

Quido
Quido
12. 6. 2023 9:30
Reply to  SuperstarZero

Když to uděláš v menu, tak se Ti to neuloží, takže když změníš uložený kanál, tak se Ti nahraje to co máš uložené. Pokud to chceš mít napevno, musíš si tu frekvenci uložit (Menu 13).

Jiri
Jiri
26. 5. 2023 19:01

Ze zvědavosti jsem si tuhle ručku také nyní pořídil. Líbí se mi displej který v paměťovém režimu umí 10 znaků a umí malá a velká písmena. Odolnost jsem netestoval protože aktuálně bydlím “uprostřed ničeho”. Po naprogramování mi ani nevadí nezvyklé ovládání tlačítky. Vadí mi dvě věci, a to reproduktor, který je hodně ve výškách a moc “syčí”, a příliš lehce zmáčknutelné PTT bez fyzické ochrany okolo něho, takže náhodných zaklíčování je zbytečně moc. To si ale zkusím upravit tak, aby se mačkalo až za použití většího tlaku.
Za tu cenu není co dál řešit, svůj účel plní.
Pochopitelně nekupuji tyhle rádia u českých “obchodníků” ale rovnou z Číny přes aliexpres. Kupoval jsem ji za 580Kč včetně dopravy zdarma a doma byla za 14 dní. Ano, aktuálně se na aliku prodává za tuhle báječnou cenu, není nutné kupovat za dvojnásobek v ČR, pokud tu ručku mermomocí nepotřebujete mít do druhého dne 🙂

eda55
eda55
26. 5. 2023 19:54
Reply to  Jiri

aktuálně bydlím “uprostřed ničeho” Že by Doupov? Nebo Brno? Jinak máš pravdu, audio není silnou stránkou této RDST. Uživatelé si také příliš nechválí příjem leteckého provozu. Jak je to u tebe?

Jiri
Jiri
26. 5. 2023 20:44
Reply to  eda55

Přiznám se že AIR band jsem zatím nezkoušel. Na to mám jiné rádio, ale jakmile bude příležitost, vyzkouším a porovnám. Široko daleko od svého “ničeho” nemám ani žádné letiště. A ne, žádný Doupov, ale skutečně nic, jen pastviny a lesy v nadmořské výšce 900m a nejbližším supermarketem hodinu cesty autem 🙂

ARMANDO
ARMANDO
24. 5. 2023 19:41

Máte prosím funkční link na programovací SW a aktualizaci FW. Děkuji
Stránky výrobce bohužel nejsou v provozu. Děkuji.

Pavel
Pavel
25. 5. 2023 11:08
Reply to  ARMANDO

Ahoj, mě normálně jedou..
http://en.qsfj.com/products/3002

ARMANDO
ARMANDO
25. 5. 2023 13:29
Reply to  Pavel

Děkuji asi chyba někde v matrixu. Na mobilu ani v PC mi to v chrome nejede, tak jsem zkusil EDGE a hups tam to jede. Mimochodem jsem to zkoušel i na Safari a tak taky nic.

ARMANDO
ARMANDO
25. 5. 2023 13:35
Reply to  ARMANDO

Tak jsem analyzoval celej problém a je to tak, že oni mají web na HTTP a můj prohížeč bere HTTP jako nebezpečné a automaticky přehodí na zabezpečené HTTPS a oni tam nemají certifikát, takže web je nečitelný. Moc děkuji za pomoc 🙂

Pavel
Pavel
20. 5. 2023 19:41

Dnes jsem provedl srovnání Kvašengu a FT70 v leteckém pásmu na frekvenci Čáslav Tower. Kvašeng na stejné anténě o třetinu menší citlivost. Přednes mírně až více zkreslený. Srozumitelnost 90%. FT70 přednes čistý a hladký. Srozumitelnost 100%. Result: Cena Kvašengu odpovídá tomu co nabízí. Pro lepší poslech pořiďte něco dražšího.

kentaur
kentaur
19. 5. 2023 19:16

Dá se přímo ve stanici zjistit verze FW? Např. přes nějaké dvoj- troj hmat při zapnutí apod.
A druhý dotaz, jdou přidat další SCAN LISTy než jsou ty dva defaultní?

Jozko
Jozko
17. 5. 2023 8:22

Nevie niekto prosim ci existuje (bude existovat) “battery eliminator” pre UV-K5?
Hladam moznost ako UV-K5 napajat dlhodobo zo zdroja.
Ano, technicky je mozne napajat cez USB port, ale realne to bohuzial mozne nieje.
Pri napajani z USB stanica huci, piska a vydava dalsie pazvuky.
Najhorsie ale je ze ohluchne! Zo signalu 5/9 sa po pripojeni USB stane 3-3.
Preto hladam inu moznost napajanie bez baterie. Nieje nutne ju nicit ked stanicu prevadzkujem doma.

Pripadne ak by battery eliminator pre inu stanicu bol kompatibilny, ocenil by som toto info.
Dakujem.

OK9ATD Honza
OK9ATD Honza
17. 5. 2023 9:07
Reply to  Jozko

Ani vyrobce ho nemá. Koupil bych ještě jednu baterii trochu ji “kuchnul” a udelal napajeni pres ni.

Standa
Standa
17. 5. 2023 9:54
Reply to  Jozko

Na Kozákově jsem viděl stanici stejnou jako Quansheng. Byla prý koupená na Aliexpressu za 1000 Kč. Jmenovala se nějak R…. Zkusil bych tedy zapátrat u jiného výrobce.

Ivan
Ivan
17. 5. 2023 10:38
Reply to  Standa

Ta sracka, kterou sklada druha skupina cinskych deti v druzine vedle tech, co delaji na Quanshengu, se jmenuje Wurui K5. Jinak se tenhle plebs da poridit na zminenem portale od 33USD > coz tedy asi 1000Kc nebude…

Standa
Standa
17. 5. 2023 10:49
Reply to  Ivan

Ne, jmenovalo se to od R a bylo to asi na 5 písmen. Cenu mi říkal majitel, nevím, proč by si vymýšlel.

Honza - OK9ATD.
Honza - OK9ATD.
17. 5. 2023 12:22
Reply to  Standa
eda55
eda55
17. 5. 2023 17:26
Reply to  Aleš

Tak, tak … Popravdě – za víc to nestojí.

czk.jpg
ok1vbr
ok1vbr
29. 7. 2023 16:23
Reply to  Standa

radioddity?

Standa
Standa
29. 7. 2023 17:06
Reply to  ok1vbr

To je deset písmen ;o)
Myslím, že to byl RADTEL.

Last edited 8 měsíců před by Standa
Delta
Delta
13. 5. 2023 10:01

Zdravím,ja mám Quansheng uv k 5 a na leteckom pásme je hrozný príjem, konktrétne stanice so silným signálom totálne skreslená modulácia a nezrotumiteľná a tie vzdialenejšie stanice je ako tak rozumieť,nedoporučujem na príjem leteckého pásma

Quido
Quido
13. 5. 2023 21:10
Reply to  Delta

Poslech leteckého pásma na videu

Tom
Tom
14. 5. 2023 5:10
Reply to  Quido

Včera na kopci jsme testovali letadla na kámošovo Qčku a potvrzuju. Něco bylo zkreslený ale jináč poslech v pohodě. Nezjistili jsme proč něco bere líp a něco hůř. Dálka na to neměla vliv.

azpxxa
azpxxa
11. 5. 2023 20:41

prosím kde se dá sehant starší fw pro tuhle stanici ? děkuji za odpověd

Siesta
Siesta
12. 5. 2023 11:28
Reply to  azpxxa

Proč potřebujete starší verzi? Je snad v nové nějaká chyba?

azpxxa
azpxxa
12. 5. 2023 18:43
Reply to  Siesta

kdybych ji nepotřeboval tak ji neschnaím 🙂 jednomu z radiji najk nesednul novy fw …

Jarda
Jarda
13. 5. 2023 7:58
Reply to  azpxxa

…mám v PC uloženou verzi 2.01.19 , mohu případně těch 60 kB poslat e-mailem.
Právě odjíždím, zpět u počítače budu až večer, abych nevypadal jako “slibotechna” …

azpxxa
azpxxa
17. 5. 2023 0:23
Reply to  Mikhail

děkuji 🙂

Honza - OK9ATD.
Honza - OK9ATD.
11. 5. 2023 10:47
Josef
Josef
11. 5. 2023 11:05

Dík. Pobavil sem se.

Snímek obrazovky 2023-05-11 v 12.04.13.png
Michal 1
Michal 1
11. 5. 2023 13:42
Reply to  Josef

Clovece nevim, jak je to s tim seriovym cislem, ale ja mam stanici z roku 2017 a mam na zacatku13U24….

eda55
eda55
11. 5. 2023 15:39

Baofňuk z Polandu … ? TVL HNUS ! Člověče, vzpamatuj se a začni trochu reálně uvažovat. Podřadný značky nechceš propagovat. To je úplné dno. Nic horšího než baofňuk neexistuje … !

Honza - OK9ATD.
Honza - OK9ATD.
11. 5. 2023 17:11
Reply to  eda55

Edo kdo je vlastně ten trouba?.

azpxxa
azpxxa
11. 5. 2023 21:39

nevím ale policie v polsce používý ještě staru klasiku ? mněl jsem dojem že policie v evropě už má matru nebo ten druhy system … a silně pochybují že UV-HT-5W dokáže dekodovat matru atd :))))

Jozko
Jozko
10. 5. 2023 17:09

Da sa niako odblokovat AM na 230-380 MHz? Aj to je letecke pasmo, nechapem preco ide AM iba 108-136 MHz.
Dakujem.

azpxxa
azpxxa
11. 5. 2023 21:37
Reply to  Jozko

byl by nutný zasah do FW , zatím nevím o nikom kdo by se tím na světě zabýval 🙁 škoda tahle stanička má dost velký potecial 🙂

Mikhail
Mikhail
31. 5. 2023 20:41
Reply to  Jozko
Mikhail
Mikhail
31. 5. 2023 20:41
Reply to  Mikhail

Stay in tune =)

Jarda
Jarda
9. 6. 2023 17:02
Reply to  Mikhail

Otestoval někdo alternativní firmware ?

kentaur
kentaur
9. 6. 2023 17:32
Reply to  Jarda

jo, uz nekolik verzi jak byly vydavany
jako na prijem to funguje, neni to moc citlivy, s vysilanim bych byl velmi opatrne, hlavne pod 50MHz, je tam obrazek jaky strasny a silny harmoniky z toho lezou

mirv
mirv
12. 6. 2023 10:21
Reply to  Mikhail

dobry den
mate nekdo otestovan modifikovany tento fw https://github.com/Tunas1337/UV-K5-Modded-Firmwares?

Děda Jirka
Děda Jirka
10. 5. 2023 15:35

Ahoj, mám dotaz, umí kvašeng skenovat uložené pojmenované AM air frekvence, aby něco zachytil při skenování ? Např. Alinco VX50 sice air skenuje, ale nic při skenování nezychytí, i když bez skenovaní v pohodě přijímá. Díky za odpověď

Radek
Radek
10. 5. 2023 18:16
Reply to  Děda Jirka

Ano Quasheng to umí.

azpxxa
azpxxa
9. 5. 2023 23:26

dobry večer kde se da stahnut starší FW pro Quansheng UV-K5 ? děkuji za odpověd

azpxxa
azpxxa
8. 5. 2023 19:44

dobry večer zase další doplnění 🙂
muže někdo zmněřít jaký výkon dava Quansheng UV-K5 140 Mhz 160 Mhz 200 Mhz 250 Mhz 300 Mhz 400 Mhz 430 Mhz 480Mhz 550 Mhz 600 Mhz
nahral jsem do druhého Quansheng UV-K5 novy fw, se mi zdá že vysíla divně 🙁 na 140 Mhz dava max 1 wat ! 200 Mhz dava 1.1 watu 250 Mhz 0.8 watu 320 Mhz 3.6 watu 400 až 480 4.9 watu ( to je v pohodě 🙂 ale od 520 nahoru zase výkony klesá na 600 mhz dava jen par miliwatu 🙁 vše skoušeno power na max druhá ručka je ok zajimá že bych jako dicky trefil vadý kus 🙁 jeden Quansheng UV-K5 je ok ale druhy Quansheng UV-K5 výkonově kravi 🙁

Michal
Michal
8. 5. 2023 19:57
Reply to  azpxxa

Přehraj to znovu a když to nepomůže, zkus nahrát starší fw a porovnej. U Anytone 878 je každej novej fw sázka do loterie. Někteří do něj nahrávají zpátky prastarej fw, protože je lepší modulačně atd. Nechápu sebevědomí číňanů zvedat tomu anytone nedodělku pořád cenu.

azpxxa
azpxxa
8. 5. 2023 21:11
Reply to  Michal

a kde najdu starší fw ? děkuji

Michal 1
Michal 1
10. 5. 2023 17:36
Reply to  azpxxa

nevim, kterou konkretne mas, takze tady mas rozcestnik http://www.wouxun.us/category.php?category_id=83

EDIT: tak ten odkaz se samozrejme tyka vyse zminene anytone. Sorry za zmatecnost.

Last edited 11 měsíců před by Michal 1
Pavel
Pavel
9. 5. 2023 16:00
Reply to  azpxxa

Ahoj, narychlo jsem zmeril na High power (plus mam baterku na cca 70%): 140 M – 4.6W, 160 – 4.8W, 200M -4.6W, 300M -2W, 400 -5W, 430 – 5.1W, 480 – 3W, 550 – 0.33W, Surecom SW-33. Vypadá to, že tam máš něco špatně….

Michal 1
Michal 1
12. 5. 2023 11:44
Reply to  Pavel

Pavle, nize azpxxa pise o tom, ze se da nahrat frekvencni tabulka s moznosti vysilat od 50MHz. pokud bys to zvladl, nemohl bys zmerit i nejake body nize? jsou tam take zajimave frekvence.

Pavel
Pavel
12. 5. 2023 12:44
Reply to  Michal 1

Jestli jsem to níže dobře četl, tak to vysílalo na 50 MHz jen při kopírování dat mezi stanicemi – což není zajímavé… Pokud se objeví možnost, aby stanice vysílala regulérně, tak samozřejmě rád změřím.. P.

azpxxa
azpxxa
8. 5. 2023 12:59

tak to napišu znova protože přispěvěk bud sam odešel nebo ho někdo smazal !

skoušel jsem jestli nepujde přehazením bandu aby Quansheng UV-K5 vysilal od 50 Mhz , tedy editovat soubor config stanice, co jde uložít v pragramu pro Quansheng UV-K5,
čili pand F1index 0 přehodit na band F7 index 12 , domnival jsem se ža by to pak mohly vysilat od 50 mhz , bohužel i když takto upravený config stanice spolkne bez problému , nic se nezmnění , stale nejde vysilat na 50Mhz 🙁 navíc pokud znova stahnete config ze stanice spět do pc, je předělaný na orginal config tohel považuji za prasárnu ! čily vaše zmněny v configu jsou nahrazeny defaultnímy udaji ! takže přepokládám že nepujde bez editace přímo FW což je problem (aspon tedy pro mně nemám zdrojak k tomu fw ) překopat aby stanice vysílala od 50 do 600 Mhz

nevíte jestli už se někdo zabýval upravama Quansheng UV-K5 aby vysilal od 50 Mhz ? a nebo aby šlo AM všude ? děkuji za odpověd 🙂

OK5MD
OK5MD
22. 5. 2023 14:27
Reply to  azpxxa

Při vší úctě, napadlo tě někdy, že zrovna toto je otázka nikoli softwaru, ale taky hardwaru? Že v tom rádiu jsou nějaké filtry, nějaké součástky s funkčností v nějakých pásmech a podobně? A last but not least, u rádia za cenu v řádu pár stovek!?
Neblázněte lidi, pokud chcete rollsroyce, kupte si rollsroyce. A nebo zetor. Ale nedivte se, a nechtějte to po vaší oktávce, že nemá masážní sedačky s klimatizací vzadu.

Michal 1
Michal 1
22. 5. 2023 15:02
Reply to  OK5MD

Svym zpusobem ho chapu. Me take dela radost dokazat neco, co jsem si “umanul”. Oni vyvojari jsou take lide, kteri maji sve sny. Obcas najdes moznost neceho, co si tam vyvojar pridal, ale neni to aktivovane ci osazene. Takze je mozne, ze k tomu dojde. Ale nespechal bych u tak noveho radia.

Dan
Dan
8. 6. 2023 9:02
Reply to  azpxxa

No mne by zajimalo, zda uz se nekdo pokousel tan radiosvab prepnout do modu 2, to by lo teprv narez

Mirek
Mirek
8. 6. 2023 9:05
Reply to  Dan

Co by to mělo umět?

azpxxa
azpxxa
8. 5. 2023 12:50

proč se tu mažou přispěvky ? nebo sem slepy 🙁

Milan
Milan
8. 5. 2023 15:44
Reply to  azpxxa

Spíš to druhý. Stejný příspěvek jsi tu dával před 13 hodinama.

Standa
Standa
8. 5. 2023 5:50

Včera jsem na Quanshengu UV-K5 otestoval poslech 11 km vzdáleného letiště v Jičíně. Přednes byl čistý a příjemný, bez náznaku zkreslení, dokonce měl více basů než při příjmu amatérských pásem. Nastaven krok 8,33 kHz, takže na displeji se po naťukání správné frekvence 118,075 MHz zobrazilo 118,07097 MHz.

Petr
Petr
12. 5. 2023 9:06
Reply to  Standa

mohl by jsi popsat nastavení krok po kroku, nebo někam na síť nahrát zálohu konfigurace? Já jsem půl kilometru od letiště v Bubovicích a příjem mám strašný. Myslím že tu šířku pásma mám někde nastavenou blbě, i když se to po mém laborování dost zlepšilo, stále je to mizerné… díky..

eda55
eda55
24. 5. 2023 17:16
Reply to  Petr

Samozřejmě, že máš strašný příjem, já taky … 🙂 Kvašeng není žádnej leteckej přijímač, ale jen taková horší pouťovka, s tím se smiř. Já tedy LKBU poslouchám, 134.305, to není problém. Na dipol, severní město v Praze, přijímač je ručka Yaesu FT 60. Jasná a čitelná modulace od letadel, které se letišti hlásí, ale letiště jako takový neberu, mám to přes kopec. Na kvašenga slyšim prd. Ale – pokud před ručku nasadím CCIR zádrž https://www.teroz.cz/produkt/c-518-zadrz-fm-45db/ , tak to slyším, i když zkresleně, ale slyšim.

Už se to tady psalo – pokud preferuješ letecká pásma, tak si pořiď skaner. Pokud máš NTB, tak stačí SDR fleška + příslušný program pro widle nebo linux.

Roman
Roman
24. 5. 2023 17:53
Reply to  eda55

Letiště na kvašenga poslouchám tak že všemu rozumím ale často je poslech zkreslenej. Píšou to i v článku že to není vždycky hitparáda. Na poslech letectva aspoň ft70 nebo něco staršího dobrýho. Možná že i ten novej vouxun.

jaryk
jaryk
24. 5. 2023 14:41
Reply to  Standa

já tam 8,33kHz, to je jiná verze?

azpxxa
azpxxa
8. 5. 2023 1:00

tak zase doplnim 🙂 skoušel si pohrát z configem které lze uložít v pragramu pro Quansheng UV-K5 jsou tam hezky napsané co který band je F1 index1 až F7 index 13 , skoušel sem zmněnit parametry z F1 index 1 a dát je do F7 index 12 , ale nic se nezmnenilo po nahrani cfg do stanice , při spětném nahrani configu do pc ze stanice, bylo v souboru confing vše vraceno do puvodního stavu 🙁 no škoda , umysl byl aby šlo vysilat od 50mhz za pokus to stalo 🙂

ps: už někdo skoušel jak “opravit” aby stanice vysílala od 50Mhz ? a nebo aby přijmala od 18 mhz do 1200 Mhz jak umožnuje chip ?

nmuže někdo skusit sehnat zdrojaky k fw a softu pro Quansheng UV-K5 ? děkuji

Standa
Standa
8. 5. 2023 5:54
Reply to  azpxxa

Stanice od 50 MHz vysílat nebude, to už jsme zkoušeli na jednom Wouxunu, který to umožňoval. Leze z toho nula nula nic. Je to možnost ryze teoretická, bez praktického využití. Jiná věc je poslech dle možností čipu, ale tam by to znamenalo zásah do firmware, který s největší pravděpodobností nebude volně k dispozici.

azpxxa
azpxxa
9. 5. 2023 23:36
Reply to  Standa

dobrý večer 🙂 tak pak je zajimává chyba nebo umysl Quansheng UV-K5 umí kopirovat klasicky před frakvenci seting do jiné stanice , jde nastavít vysílaci frekvence od 50 Mhz do 600 Mhz je zajimavé že stanice při kopírovaná setingu vysíla všude tedy od 50 do 600 Mhz zaleží jakou fv zvolíte , ale co je ještě zajimavější že stanice při kopirovaní setingu do jiná stanice , vysílat max výkonem po celém pasmu bez větších propadu výkonu , mněříl jsem od oka , v celém rozsahu od 50 do 600 Mhz se výkon pohyboval +- 30 procent , tedy bylo vidět že na některé fv stanice má menší výkon a jinde větší …
ale když normálně vysílate stanice se chová jak má tedy jak je nalazena antena, protože podle mně tahle stanice nemá žadné vystupní ani vstupní filtry 🙁 protože ze stanice leze bordel … ale to je asi u všech SDR činských ruček atd
podle mně bude je třeba uprava softu nebo FW proto aby Quansheng UV-K5 vysílal od 50 do 600 Mhz

Standa
Standa
10. 5. 2023 5:37
Reply to  azpxxa

Měřit vysílací výkon při kopírování ze stanice do stanice mě nenapadlo. Pokud tam vysílá v celém rozsahu téměř plným výkonem, měla by to umět i při normálním provozu, ale je otázkou, co povolí výrobce (už tak si dovoluje více, než je ve většině zemí povoleno.) Jestli se někdo bude zabývat úpravami firmware je zatím velká neznámá, ale Quansheng se k tomu docela nabízí.

Michal 1
Michal 1
10. 5. 2023 9:36
Reply to  azpxxa

Prosim, muzes to rozvest, jak jsi dosahl toho, ze muzes jet po celem rozsahu? To me docela zaujalo.

azpxxa
azpxxa
6. 5. 2023 22:18

tak musím dolnit co se týka original anteny pandreku , tak na Quansheng UV-K5 má lepší vyzařovaní prostě lepší antena , o proti baofengu uvR5 , skoušeno na mněříčí sily pole ze sektorovu antenu stiněnou za zadu a boku na fekvenci 446.00625 a na 141.540 pak
tem mněřák síly pole je pomněrové mněřídlo ! nic přesného 🙂
pokud tu je někdo kdo muže přesně zmněřít vystupní výkon do anteny a pak vazařený výkon bylo ba to super baofeng uvR5 a Quansheng UV-K5 z posledním FW , protože mám podezření že Quansheng UV-K5 má rozhodně více watu než 5 ..

kentaur
kentaur
8. 5. 2023 17:10
Reply to  azpxxa

měření výkonu máš tady
https://youtu.be/uE2duF07CyU?t=555

někde je i video jak někdo měřil vstupní citlivost

azpxxa
azpxxa
9. 5. 2023 23:40
Reply to  kentaur

děkuji ale nemněříl fv proběžně jen 2m a 70cm + citlivost na 50mhz

eda55
eda55
17. 5. 2023 17:33
Reply to  azpxxa

Chlapče, tys asi nematuroval z češtiny, že jo … ?

azpxxa
azpxxa
6. 5. 2023 0:34

je zajimavé provnaní bufengu a UV-K5 , které jsem udělal rozhodně na odolnost vyhrava UV-K5 o proti baofengu , co se týká citlivosti na original pendrek , tak zase UV-K5 vyhrava nad baofengem , co se týká prulezu silných stanic z vedlejšího kanalu zase je UV-K5 o trochu lepší než gaofeng , ale několik věci musím UV-K5 vytknout , repro je fakt hodně do výšek 🙁 ” ale je to řešítelné daním jiného repráčku nebo zakrytím otvoru ” další věc je slabé nabijení aku tedy aku nabiječ ani přes usb stanice nenabije na uplné maximum 🙁 čily cca 8.4v což baofeng dělá bez problemu , co se týká tvaru stanice to je individualní každému se libí neco jiného a sedne něco jiného , osobně se mi více libi UV-K5 než baofeng , mám doma 3 baofeng uv 5r a nově 2 kusy UV-K5 všechny sem porovnal a mužu říci že UV-K5 je o cca 30 proncet lepší než baofeng uvR5 a jeho variace 🙂 vydrž aku sem ještě neskoušel ale zatím to vypadá že bude lepší než u uvR5 baofengu čas ukaže jak se dale povede UV-K5 doufám že vydrží stejně dobře jako uvR5 tedy vydrží a stalosti provedené stanice …
dělal jsem porovnavaci testy baofengu uvR5 a Quansheng UV-K5 , nedělal jsem přesně mněření ! takže se neptejte jak sem testy dělal 🙂
až budu mít čas udělal testy vysilaní zase jen provnáváci mezi baofengem uvR5 Quansheng UV-K5
ale za mně vede Quansheng UV-K5

Nokia
Nokia
6. 5. 2023 7:05
Reply to  azpxxa

Dělal jsi laboratorní měření, nebo jenom porovnávačku ? Pokud laboratorní tak sem s tím. To mě zajímá:-)

Pepa
Pepa
6. 5. 2023 7:35
Reply to  Nokia

Kdybys to dočet do konce tak by ses nemusel zbytečně ptát.

azpxxa
azpxxa
6. 5. 2023 22:09
Reply to  Nokia

zaprvé jen porovnaní parametru mezi sebou a taky mněřením ,protože každý mněří jiným spusobem a na jiných přistrojich , nebudu zde ani parametry ani jak sem co mněřil davat , a taky proto že nemám vf laboratoř 🙂 jen několik mněřaku a dost starých , pak někdo přijde že mu vyšly jiné vysledky a už je z toho hadka , tak proto to nebudu uvadět , ale řeknu ty parametry +- 5 procent sedí co uvadí výrobce , ale to i u baofengu taky +- 5 procent , už sem taky narazil na špatny kus baofengu uvR5 , který parametrově lital +- 80 procent a taky brzo chcipnul reklamace , prostě pateční kus a asi hulily KAT nebo co 🙂 ale špatný kus muže být i u Quansheng UV-K5 , až jich budu mít vice muže provnat kusy jak se od sebe liší
navíte je v provozu převadeč na Lysé hoře na 145650Mhz ? děkuji …

Roman
Roman
6. 5. 2023 7:11
Reply to  azpxxa

Dik za postrehy. Repro do vysek mě stve taky ale vyresil jsem castecnym zakrytim cernou paskou. Je to reprakem protoze na sluchatkovej vystup hraje krasne. Nevite nekdo jak se Kvaseng rozebira? nejsou tam zadny sroubky!! Zkusim vymenit reprak za baofengovej kterej hraje lip. Kvaseng je fajn ale musite vedet ze si kupujete levny radio a nemit prehnana ocekavani. Vydrz baterky uzasna. Obcas slabsi prijem letadel ale zase za ty prachy muzu byt rad ze to umi.

Last edited 11 měsíců před by Roman
OK2HF
OK2HF
7. 5. 2023 8:14
Reply to  azpxxa

Ahoj, nešla by ta procenta převádět na dB, jak jsme ve vf technice zvyklí? Já se v tom takhle vůbec neorientuju.

Honza - OK9ATD.
Honza - OK9ATD.
7. 5. 2023 12:18
Reply to  OK2HF

Já se v tom orientuji dobře. Běžný uživatel. Naopak dB mi neříkají nic.

eda55
eda55
11. 5. 2023 15:53
Reply to  azpxxa

mám doma 3 baofeng uv 5r a nově 2 kusy UV-K5

Tak to je špatný.

Víťa, OK1UZT
Víťa, OK1UZT
22. 4. 2023 9:46

Na stránkách výrobce je nový firmware 2.01.23 i nový CPS 1.0.38 (software pro programování stanice). Právě instaluji a nahrávám, takže ještě nevím změny. 🙂
http://en.qsfj.com/products/3002

Gallic
Gallic
15. 4. 2023 18:50

V softwaru pro PC mi chybí možnost si u paměťové pozice nastavit možnost jen pro odposlech naštěstí to de vyřešit formou nastavenim Tx frekvence do jineho pásma kde stanice neumi vysílat. Jinak stanice je za dané peníze v pohodě jen u řádků A/B nejde nastavit separátně zobrazení nazev/frekvence/kanal což u baofegu jde. Podsvícení je řešeno opravdu divně nejde nastavit vice jak na 5s ale pri scanu je zapnuté stále.

eda55
eda55
8. 4. 2023 11:43

Tak, přátelé, ručka se opět moc nevyznamenala. Dnes na FM poháru, velikonoční závod 145MHz, pouze dipol na balkonu. Alinco DJ-CRX7 vs Quansheng uv-K5. Není problém dovolat se na Boubín (1W) nebo na Suchý vrch (5W). Oboje slyším dobře, solidní reporty. Na Alinco. Zde v pražském maglajzu to je výkon. TX Žižkov mám asi 5 km, nic moc. Pokud připojím na anténu (dipol) kvašeng, slyším jen nejsilnější stanice. Co je za Prahou, o tom nic nevím. Na vzdálené stanice můžu zapomenout. Nevím o nich. Jak jsem psal, odolnost není silná stránka.

Ale budiž. Na houby do lesa, pro spojení ve skupině s PMR, nebo na hraní pro děti, tam všude nablízko kvašeng vyhoví. A nebo když se půjdete v noci vyčůrat, někde venku, a bude tma, tak LED svítí slušně, a svojí službu taky vykoná. A když se vám bude viklat stůl, tak si taky poradíte … 🙂 Takže – asi tak.

Vasek
Vasek
8. 4. 2023 21:09
Reply to  eda55

Nevim co v ty Praze mate. U nas ve meste s Q nemam zadnej problem.

Mirek
Mirek
4. 4. 2023 21:06

Něco máš blbě. Propojení mě funguje pokaždý napoprvé. Update fw taky. Kabel mám origo baofeng.

Siesta
Siesta
3. 4. 2023 18:32

Ahoj, Mám tuto stanici jako novou od Yachtsmen jako naprogramovanou. Bohužel po zakličování se na displeji objeví nápis Disabled. Nelze tedy vysílat na PMR ani sdílených frekvencích. Mám i programovací kabel, ale stanice se ve Windows 11 nepřihlásí. Stažen mám ovladač I Software, ale stanice nic. Je stanice snad špatně naprogramovaná, nebo se to někde v menu zapíná? Díky všem za radu. Snad stanice není na reklamaci. Na internetu jsem žádný návod či radu nenašel.

Jarda
Jarda
3. 4. 2023 18:50
Reply to  Siesta

Na webu tohoto prodejce je k tomuto problému krátká poznámka. Osobně jsem takový problém neměl. Naopak, postupoval jsem vlastně “obráceně a aktivoval takto zakázané frekvence” .

Ivan
Ivan
4. 4. 2023 21:51
Reply to  Siesta

Fungovalo mi odemknutí skrytých frekvencí. https://www.youtube.com/watch?v=mrnwYqYTWsQ. Snad to pomůže.

Gallic
Gallic
15. 4. 2023 19:06
Reply to  Siesta

Yachtmeni by měli sanici odblokovat když uz jsou tak ochotní ji naprogramovat. Osobně jsem zakoupil taky tam nechtělo se mi čekat na Aliexpress. Jinak oblokovani se dělá tak že při zapnutí držíte tlacitko PTT+tlacitko pod ním a tím se vám v menu odekne položka pod číslem 53 F-LOCK a tu nastavit na Off. Yachtmeni to maji dokonce u stanice na svem e-shopu napsané jak odblokovat stanici ale osobně nechápu proč když už stanici naprogrmuji tak proč ji rovnou neodblokuji.

Milan
Milan
31. 3. 2023 17:52

Čip Beken v Kvašengu by měl být lepší než RDA v Baofengu. Na netu se začínají objevovat porovnávací testy.

azpxxa
azpxxa
5. 5. 2023 21:58
Reply to  Milan

a najký odkaz na konkrétí chip , by nebyl ?

liška
liška
30. 3. 2023 20:37

Kdo chce kam, pomozme mu tam. Ručka nic moc, ale zelenáčům to asi vadit nebude. Programovací softwer je ke stažení tady: https://txq-radio.com/DownLoad/105921.html Testovávno na windows 8, 64bit, návod je v zipu. Kabel je na COM4. Kupodivu to funguje.

Jarda
Jarda
30. 3. 2023 21:32
Reply to  liška

….v čem přesně je ručka nic moc ? Proběhlo asi nějaké měření… ? WIN 8 je určitě aktualní OS (zelenáčů) ? A COM 4 ? to bude u všech ? (zelenáčů) 🙂

Pepa
Pepa
30. 3. 2023 22:09
Reply to  liška

Taškařice s nepůvodním softem a zastaralým systémem nebudu komentovat. Ani ten COM4. Chytrá liška by měla vědět že na různých počítačích bude port různý. Ale fakt by mě zajímalo v čem přesně není ručka nic moc. Je jasný že za litr se nedaj čekat zázraky ale co slyším od lidí co ji maj tak si nijak moc nestěžujou.

Jiří
Jiří
31. 3. 2023 8:31
Reply to  Pepa

Jestli nemyslel com4,to už v pc běžně nebývá.

Proton
Proton
31. 3. 2023 8:58
Reply to  Jiří

Je to virtuální port. V mém případě COM29.

Ivan
Ivan
31. 3. 2023 10:53
Reply to  Pepa

A uz jsi videl nekoho, kdo by priznal “koupil jsem sracku, byla to chyba”? To, ze si “nijak moc nestezujou” neznamena, ze to neni blby.

Luděk
Luděk
31. 3. 2023 13:53
Reply to  Ivan

Moje zkušenost za dva dny zápůjčky od kamaráda: Proti baofengu nebere tolik rušení,má lepší displej a výbornou výdrž.Během dvou dnů jsem nepotřeboval nabíječku a vracel s 7,6V. Příjem letadel asi o polovinu slabší než Yaesu FT-3. Občas letecký relace nebylo dobře rozumět. Reprodukce aj hlasitost lepší než FT-3 ale mírně horší než baofeng. Menu je o zvyk ale vodorovné mi vyhovuje víc než svislé na Quašengu.

eda55
eda55
5. 4. 2023 20:14
Reply to  Pepa

Moc si nestěžují, aby nebyli za blbce, nebo nemají srovnání s jinou, podobnou, RDST. Zamlčováním chyb se snad něčeho dosáhne? Nyní probíhá MOON CONTEST. V eteru je řada stanic. Můžu porovnat Alinco DJ CRX7 a Kvašenga. Na dipol za oknem. Ale už jsem to psal, odolnost je zkrátka špatná. Alinco problém nemá, bere i dost slabé stanice, Kvašeng o nich nemá ani tušení. Ale o jednom zázraku bych se přeci jen zmínil, ale nebyl jsem u toho – kolega slyšel na Strahově, tam, jak se kouká na Prahu, OK0EB, převaděč z Kleti. Na pendrek. Kroužek odpoledne kolem 13:30 +-, říkal, že se u toho kroutil jak žížala, než našel místo, kde to šlo poslouchat. Sice špatně, ale slyšel. 🙂

Ručka citlivá je, ovšem na úkor odolnosti.

Vasek
Vasek
5. 4. 2023 20:43
Reply to  eda55

Nejsem nekriticky obdivovatel ciny, spis naopak. Mam doma osm rucek, z toho 5 znackovych. Kvaseng je v pohode, v necem treba horsi, ale pomer cena/vykon skvely.

Last edited 1 rok před by Vasek
azpxxa
azpxxa
5. 5. 2023 22:01
Reply to  eda55

tak když místo pendreku , tam někdo vrazí “20metrovu” antenu 🙂 tak pak je zcela jasné že zahltí vstup 🙂

Pavel
Pavel
30. 3. 2023 16:17

Rozborka kvanšenga, zmiňují tam i tento web. Uvnitř čip Beken BK4819, který umí 18-620 MHz a 840-1200 MHz https://twitter.com/2ftg1/status/1638682366456774657
Zde je několik dokumentů i s fotkami z testovací laboratoře
https://fccid.io/XBPUV-K5

Last edited 1 rok před by Pavel
azpxxa
azpxxa
5. 5. 2023 22:02
Reply to  Pavel

už někdo skoušel si hrát z FW ? aby šlo vysílat v rozsahu čipu ? čili 18 až 620 a 840 až 1200 Mhz ? nebo aspon přijem v tom rozsahu ? děkuji za odpověd

eda55
eda55
17. 5. 2023 17:41
Reply to  azpxxa

Chlapče – zapni mozek. Takovej rozsah je ti úplně k … u. Je to obyčejná ručka za hubičku. Do lesa na houby, ve skupině s jinýma PMR dobrákama. Pro děti na pískoviště. Když o ní přijdeš, bude to jen dobře … 🙂

Mikhail
Mikhail
31. 5. 2023 20:44
Reply to  azpxxa
Pepa
Pepa
29. 3. 2023 20:33

Dnes test Kvašeng a FT-60 na leteckým pásmu. Kvašeng menší citlivost ale použitelný. Slyšel skoro všechno co Yaesu, akorát že s větším šumem. Za ty prachy to jde.

Voltran
Voltran
18. 3. 2023 21:13

Mám rád tyhle diskuze
Jedni nechci platit za levné věci ve smyslu nejsem tak bohatý abych kupoval levné věci
Jiní si je koupí vyzkouší a pak třeba pošlou dál
Já začal puxingem px-2r
Malá stanice nabíječka a baterie nokie. Po 10 letech stále funguje bez problémů 2 roky jen poslouchání
Ukládání frekvencí s možností pojmenování.
Pak výroba prog. kabelu a nové obzory. Dále koupě baofeng uv-5r
Redukce na prog. kabel
Stále mám obě a plní účel který má plnit. Poslouchám už 10 let dva starší rádio amatéry a ti ho mají taky a venku ho používají doma mají pevné stanice. Další je retevis rt 86 koupená na aukru za 200kč pevná stanice na cesty ven. Včíně programovaná na frekvence 433mhz.Po naprogramování bez problémů sdíláky na low power je to 10w na hight power a nechci nikoho dráždit.
Zvuk basový hlasitý, modulace ok.
V práci používáme Motoroly a zvuk toho retevis není o nic horší. Teď jsem objednal tohohle quashenga a už se těším na nové obzory air band noaa atd uvidíme.

Proton
Proton
17. 3. 2023 10:45

Pokud někomu vadí (jako mně) šílené akustické parametry – extrémně silné výšky podtrhující šum, pak mám jednoduché řešení. Přelepit reproduktorovou část – ty dva šikmé žebříčky třeba lepicí páskou tak, aby byly zakryté zprava úplně a nalevo nechat nezakryté asi tak ty půloblouky. Lze předem vyzkoušet zakrytím palcem.
Jen pozor na otvor mikrofonu.

Michal
Michal
17. 3. 2023 14:17
Reply to  Proton

Twl už vidím jak chodí lidi s tou šedivou lepící páskou co se s ní lepí úplně všechno a mají zalepené repráky na kvašengu 😉

Proton
Proton
17. 3. 2023 14:54
Reply to  Michal

Pokud uznáte upravené akustické parametry za vhodné, klidně si 3D vytiskněte kopii toho origo krytu repráku. Ovšem neděravou jako originál, otevřenou jen vlevo malými otvory. Prostě dutinový rezonátor naladěný do hloubek.

Jan
Jan
17. 3. 2023 15:12
Reply to  Michal

Existujou i černý pásky 3M. Nebo nalepit zevnitř. Problém vyřešen.

Last edited 1 rok před by Jan
Ivan
Ivan
17. 3. 2023 17:02
Reply to  Jan

Existujou i normalne fungujici radia. Problem vyresen.

Proton
Proton
18. 3. 2023 12:45
Reply to  Ivan

Každý to má jinak. Bývaly časy, kdy radioamatér byl ten, co si rádio postavil. Dnes je radioamatér ten, co si v “hračkárně” koupí krabičku s anténou a ta sama navazuje spojení s celým světem.
Já jsem si třeba kdysi před odjezdem na dovolenou koupil v bazaru rádio, protože nefungovalo. Abych měl na dovolené co dělat. Trucovalo jen den. Nebo jsem koupil od kolegy z klubu za tři stovky rogalo, protože bylo nestabilní. Trochu jsem ho poladil a odlétal na něm stovky letů. Nebo jsem od kamarádů modelářů sbíral letadla, co nelétala. Abych jim pak ukázal, že se s nimi dá vylétat první třída.
Každý to má jinak.

Jouda
Jouda
18. 3. 2023 16:54
Reply to  Proton

Jistě, za socíku byl čas. Pevná pracovní doba, ledaskde se práce jenom “simulovala” já třeba znal pracoviště,kde si každý vyráběl windsurfing.
Kopyto, laminovalo se a brousilo. Radioamatéři -mechanici radiotelevizní služby nebo Tesly měli čas a přístup k materiálu a přístrojům.
Byt jsi jistě dostal státní, od podniku nebo služební. Řešit jsi nemusel.
K rádiím byla schémata dostupná.
Dnes Ti nikdo nic nedá a mladí lidé si vše musí zajistit. Bydlení, v práci Tě dnes nikdo jenom za účast platit nebude. Možná ve státní sféře.
Pokud se chceš mít slušně, musí za Tebou být vidět výsledek.
Když večer přijdeme domů, potřebuješ zajistit i jiné věci a na takové záležitosti jako je modelařina nebo radioamatéřina čas ani chuť nezbývá.
Naposledy, když jsem si chtěl zalétat, koupil jsem drona.
Chci si zavysílat, rádio si koupím. (mám)
Rogalo za 300,- to nebyla ani cena materiálu.

Proton
Proton
18. 3. 2023 18:03
Reply to  Jouda

Ano, rozumím. I modeláři chodí nakupovat do hračkárny a létají s hračkami, které umí mnohem víc, než jejich pilot.
Není čas, musí se pracovat.
Když lid odevzdal své fabriky parazitům, tak je holt musí živit.

Jouda
Jouda
18. 3. 2023 20:27
Reply to  Proton

Jen na okraj, probíhají 2 docela hezké contesty.
Britský RTTY a Ruský DX contest.

Dnes koupím na Aliku hezkou modelařinu, nemusí to být letadlo. Mne stačí i loď, plavat umím dobře. Mám účet na hobbyking.com mám vykoušené a doporučuji. Zkus si porovnat ceny třeba s Peckou.
Dnes se moc neopravuje ani rádia. Viz SDR až na vyjimky neseženeš servisní manuál a schemata. Jsi rád, že dáš dohromady anténu, tuner, interface mezi PC a TRX, zdroj.
Poskládáš PC ( mám home made) nainstaluješ SW se kterým se naučíš pracovat.
Kolik lidí postavilo posledních 20let použitelný transceiver??
Chrudim 2023 QRP meeting jesně vypovídá o stavu ham radia https://ok1if.hamqth.com/

PS. K fabrikám snad jenom to, že jak si to dnešní +/- 60 před 34 lety zařídili, takové to mají oni i jejich děti.

Pepík
Pepík
19. 3. 2023 7:38
Reply to  Jouda

Kolik lidí postavilo posledních 20let použitelný transceiver??
http://ok2zl.nagano.cz/
Tady ten dělá jeden za druhým, ale nevysílá.

Roman
Roman
19. 3. 2023 9:53
Reply to  Pepík

To je jako mít doma sexy kočku a spát v kuchyni na gauči, hi. Šikový chlapík. Už to nejni jako dřív, kdy se TRX stavěl součástku po součástce. Každej jsme doma měli několik plat rozdělených mřížkou plných součástek. Dneska jsou na všechno čipy který stačí nějak pospojovat a přidat pár diskrétních prvků.

Jouda
Jouda
19. 3. 2023 11:58
Reply to  Pepík

Už ani moc nedělá
“Pokusy se zpracováním DSP signáluLetos (rozuměj 2022) žádný nový výrobek nemám, můj zájem byl spíše směrován na DSP zpracování signálu v procesoru STM32. Myslím, že se mi i dařilo, ale ve výsledku nevzniklo žádné nové QRP, které bych mohl předvést.”
a dále píše
“Nyní jsem trochu unaven stavěním stále dalších zařízení, tak jsem tento DSP projekt zatím odložil.”

Kdysi jeden výrobek v Chrudimi vystavoval. Odvolává se na práce těch, co už něco vymysleli a postavili.

Tyhle už to pochopili a zabalili
https://www.qrp-shop.biz/

Takže to se stavbou rádií nebude tak horké… jo našla se vyjímka a dál??

azpxxa
azpxxa
4. 5. 2023 8:58
Reply to  Pepík

třeba ja mini výkon 00nic 🙂 na fm jen tak pro legraci

Michal 1
Michal 1
19. 3. 2023 9:40
Reply to  Proton

Skoro bych rekl, ze mas pocit, ze sdileny majetek ma budoucnost. Ale nema. Cokoliv neni vlastni, je kazdemu u ritniho otvoru. A podle toho to take se sdilenym majetkem vypada.

Jouda
Jouda
19. 3. 2023 11:53
Reply to  Michal 1

Přesně! Eurobolčevické sdílení všeho je nesmysl.
Poue konkretní vlastník majetku a výrobních prostředků zajistí prosperitu. Doba, kdy všechno patřilo všem a nikdo se o nic nestaral je dávno pryč.

Proton
Proton
19. 3. 2023 17:07
Reply to  Jouda

Od filcáku dělám v soukromých firmách. A pokud si myslíte, že tam management nekrade ve velkém nebo že je snad nějak schopnější, pak se hluboce, ale hluboce mýlíte.

Jouda
Jouda
19. 3. 2023 17:49
Reply to  Proton

Záleží jaká firma. Jestli jednatel sedí přímo ve firmě a trochu si chod firmy a finanční toky hlídá, tak není prostor pro odklánění. Problém nastane, pokud je dozorčí rada, jednatelé kdesi na “dobré adrese” a v sídle firmy jsou výkonní ředitelé a manageři. Ti řádně pouští žilou firmě, skutečně řadový zaměstnanec z toho nic nemá.
O “schopnostech” managementu vím své.

Michal 1
Michal 1
19. 3. 2023 18:41
Reply to  Proton

A ted mam naopak pocit, ze ty o voze a ja o koze. To, ze jsou lide jaci jsou, nikdo nerozporuje. Ostatne politici jsou osoby z lidu. Moje sdeleni se tykalo sdileneho majetku. Nic vic, nic min.

Proton
Proton
19. 3. 2023 17:05
Reply to  Michal 1

Nevím, z čeho soudíš na mé pocity. Ale pokud jde o sdílený majetek – takového není málo. Nadnárodní monopoly mají často statisíce až miliony vlastníků.

Jouda
Jouda
19. 3. 2023 17:54
Reply to  Proton

Nadnárodní monopoly mají vetšinou strukturu včetně dceřinných firem takovou, aby tomu státní správa
( jmenovitě FÚ) nerozuměl a vlastníci jsou mnohdy kdesi na Kypru. .

Michal 1
Michal 1
19. 3. 2023 19:01
Reply to  Proton

Nemyslim si, ze se da dat rovnitko mezi sdileny majetek a majetek v podobe akcii. V tomto tedy svuj pocit klidne rozved, kdyz se mylim.

Proton
Proton
20. 3. 2023 19:36
Reply to  Michal 1

Akcie jsou nejodcizenější majetek. Jejich vlastník příslušný podnik neřídí ani náznakem a často ani neví, že jeho akcie vlastní.

Jouda
Jouda
20. 3. 2023 21:54
Reply to  Proton

Akcie jsi mohl získat jako každý plnoletý občan v kuponové privatizaci. To, že jsi kupony narval jako většina Čecháčků do rádoby investičních fondů kde o ně přišli je každého věc.
Já to dal přímo do energo firmy. Akcie mám dodnes. Jinak můžeš s akciemi obchodovat na burze. Je to jednoduché “dobře nakoupit a ještě lépe prodat ” :-)))

Proton
Proton
21. 3. 2023 7:50
Reply to  Jouda

Nepíši ani tak o ČEZku. Spíš o světě. I když se to týká i ČEZka, kde většinu firem vlastní zahraniční vlastníci. Kteří ty firmy v životě neviděli a ani neuvidí. Neboť je vlastní přes tak nepřehledné struktury, že ani nemají šanci i kdyby měli zájem.

Michal 1
Michal 1
21. 3. 2023 9:53
Reply to  Proton

Protone, omlouvam se, ale mam pocit (ja), ze neudrzis myslenku a odpovidas jen na posledni vybranou cast diskuze.
Takze se vratme k tomu, co jsi napsal na zacatku:

Když lid odevzdal své fabriky parazitům, tak je holt musí živit.”

a ja na to odepsal:

“Skoro bych rekl, ze mas pocit, ze sdileny majetek ma budoucnost. Ale nema. Cokoliv neni vlastni, je kazdemu u ritniho otvoru. A podle toho to take se sdilenym majetkem vypada.”

Pokud chces diskutovat dale v tomto tematu, tak muzes rozvest sve realne pocity. Pokud ne, nema diskuze smysl. Protoze smer diskuze akcionar = riditel akciovky je opravdu pro me zbytecny v pokracovani.

admin
admin
21. 3. 2023 10:57
Reply to  Michal 1

Kluci, jste na technickým webu. Nemám nic proti odbočení od tématu, ale nesmí toho být příliš. Díky.

Proton
Proton
23. 3. 2023 12:47
Reply to  admin

Vrátím se tedy (naposled) a k technickému problému – kvalitě zvuku.
Po otestování změny zvuku (palcem či lepicí páskou) je v případě zájmu samosebou možno ucpat většinu “mluvicích” otvůrků. Třeba 3D vytištěnými špuntíky nebo kapkou hutšího lepidla. Jsou v těch “žebřících dole (možná i nahoře).

Michal 1
Michal 1
23. 3. 2023 13:56
Reply to  Proton

Hlavne pozor na dirku pro mikrofon. Ty jsem naopak musel u mnoha zarizeni zvetsovat, protoze modulace byla opravdu velmi mirna 😀

azpxxa
azpxxa
4. 5. 2023 8:56
Reply to  Proton

no nevím celý život pracuji … a celý život si věci dělám a stavím sám ! pokud to má smysl ! rozhodně nebudu stavět věc které se dá koupit za několik stovek ! zaprvé nepostavím to tak hezky za druhé čas ten je moc drahy , ale pokud se jedna o věc co nejde sehnat a nebo je cenově out off money tak si ji klidně udělám 🙂

Zdenek
Zdenek
18. 3. 2023 18:05
Reply to  Jouda

A navíc…. Slyšel jsem, ale spíš četl, že bylo neštěstí poslouchat to, co se linulo z rádii vyráběných doma…. Západní hamové pamatující tu dobu by mohli vyprávět…Vždyť ani za mnohá komerční rádia se nedoporučuje dávat “jánošíky” viz třeba FT-817…

Jouda
Jouda
18. 3. 2023 20:34
Reply to  Zdenek

Ty jsi ten správný zákazník pro výrobce Jánošíků .
FT-817 tedy 5W Jánošíka ani nevybudí.
Pamatuji OK1DNZ který v Holicích měřil počátkem 90tých let
doma přestavěné 2m FM rádia ( WXW) Na parazitní vyzařování jestli 2ks z 20 byly v normě, to bylo hodně. Postavil jsem se opodál a sledoval.

Zdenek
Zdenek
19. 3. 2023 7:10
Reply to  Jouda

” “Jánošík” ” myšleno obecně zesilovač….. 😉 Hele, a celkově, máš pravdu, mi výkon každého zařízení příjde dostačující. Takže opravdu nejsem potenciání kupec přídavného zesilovače. Jsem spíš milec QRP, než QRO… 😀

Jouda
Jouda
19. 3. 2023 12:02
Reply to  Zdenek

LKTRUT a jezdit z QTH je jenom zkouška nebo to myslíš
na trvalo??

Zdenek
Zdenek
19. 3. 2023 12:23
Reply to  Jouda

Nerozumím otázce.

Jouda
Jouda
19. 3. 2023 13:36
Reply to  Zdenek

Jezdíš ještě vysílat na letiště v Tu??

Zdenek
Zdenek
19. 3. 2023 14:56
Reply to  Jouda

Jezdím tam, když je na zahradě plno, anebo chci vypadnout…Od podzimu jsem tam nebyl. Místo to je pěkné, sice ne úplně nejvyšší, ale dá se tam pohodlně dojet. Nevýhodou je, že jsem tam třetí, co toto místo využívá. A jezdím tam tak trochu na černo. Placek patří pod letiště. Jeden kolega tam lítá, a přes něj vím, že tomuto provozu nevadím. Maximálně tam vyrolujou na start, ale jsou tak 30m od místa, kde stávám. Jenže toto místo mají od letiště pronajatý??? letečtí modeláři. Už se mi stalo, že jsem tam odpoledne přijel a bylo obsazeno. Tak jsem jen pozdravil, řekl, co tam dělám a odjel.:D

Jouda
Jouda
19. 3. 2023 15:20
Reply to  Zdenek

Pošli mail a já Ti poradím místo,které jsem měl já, když jsem bydlel v Tu. Dnes to nevyužívám.
Tam to chodilo OK, i na 144MHz, asfalt až na kopec. Žádné VN vedení, klid a ticho.

Dušan
Dušan
7. 6. 2023 17:14
Reply to  Jouda

Ahoj. Prozradíš ten plácek v TU ? 😉 dudulik@seznam.cz

Last edited 10 měsíců před by Dušan
Dušan
Dušan
9. 6. 2023 11:38
Reply to  Dušan

Děkuji Joudovi za odpověď do emailu! Tak rozsáhlý povýšenecký výčet zásluh, znalostí a poučování jsem opravdu nečekal. A já jen tady slušně pozdravil a zeptal se (evidentně jsem si dovolil moc) !!! On ani pozdravit neumí! Jestli takové “odpovědi” šíří běžně světem, nedivím se že tenhle krásný koníček půjde u mlaďochů do kytek.

Jouda
Jouda
9. 6. 2023 15:57
Reply to  Dušan

Pokud odpovím mailem, odpovídám do mailu.
nikoliv veřejně. To zaprvé.
Druhak nerad dávám know how zdarma.
Jedna věc je napsat “prozradíš mi ten plácek?”
a naprosto jiné je: “víš, byl jsem tam…. moc to nechodilo, zkusil jsem opakovaně a opět nic,
jel jsem na kopec XXX přivezl jsem si 2 žihadla a pobodání komáry…. vysondoval jsem kótu xy ale vyhnal mne majitel.” potom jsem ochoten sdělit místo, které je použitelné. Snaha a zájem se ocení.

A připomenu, že moje nabídka patřila někomu naprosto jinému, osobě kterou znám.

Pokud opravdu lokalitu potřebuješ, zkus to znova. Napiš mne, co jsi pro to udělal. (peníze mne nezajímají)

Každý má jiný požadavek. Někomu stačí pendrek anténa, na kterou slyší opravdu “pendrek” a jiný si udělá
stožárek z násady na mop nebo rybářského teleskopu
malou směrovku nebo discone anténu. Potřebuje to ukotvit Lidi jsou různí.

azpxxa
azpxxa
4. 5. 2023 8:54
Reply to  Jouda

no ja znal pracoviště kde řešíly takový netahla 🙂 kteří rozkradaly soc majetek ! taky mněly vše ale od těch co to na černo vyrobily :))))

Honza - OK9ATD.
Honza - OK9ATD.
15. 3. 2023 18:50
Reply to  Jarda

Určitě. Možná se to časem objeví i pod značkami Albrecht, Midland, Polmar, MAAS, TYT a další

Venca
Venca
15. 3. 2023 13:46

Koupil jsem tu věc abych netahal ven drahýho Kenwooda. Účel rádia za babku splňuje.

OldHam
OldHam
15. 3. 2023 20:28
Reply to  Venca

Nějak tu logiku nechápu. Koupím si drahé auto, ale budu stále jezdit horším a podstatně méně např. bezpečným, nebo pohodlným autem s větší spotřebou a jen proto, aby se tomu novému něco venku nestalo. Koupím si kvalitní zimní bundu, ale raději ji budu mít doma a vezmu si starou, co když by se zašpinila.

Proton
Proton
16. 3. 2023 7:43
Reply to  OldHam

Ono je to asi tak, jako s foťákem. Nebudu denně tahat na kole Hasselblad, ale křapku z tři litry klidně.

Jouda
Jouda
16. 3. 2023 16:44
Reply to  Proton

Hasselblad je stejně jako Leica o ceně, ale je řada jiných podstatně levnějších, se kterými uděláš lepší fotku ( pokud o focení něco víš a umíš)
Křapka za 3 litry?? To je nějaký bazarový střep. Za 3 litry ve fototechnice nic kloudného nekoupíš. Koupím si pořádnou použitelnou věc a nepůjdu z extrému do extrému.

Láďa
Láďa
16. 3. 2023 8:20
Reply to  OldHam

Nejdražší auta která mají miliardáří v garáži mají najeto sotva několik tisíc km. Proč? No protože si je šetří.

Alpinet Plzeň
Alpinet Plzeň
16. 3. 2023 17:16
Reply to  Láďa

Protože mají S- Class na denní ježdění …

Vašek
Vašek
20. 10. 2023 16:47
Reply to  Venca

Potom nechápu proč si kupoval onoho Kenwooda, aby ti ležel doma, aby sis ho venku nepoškrábal ? To nedává přeci smysl…….ale Tvoje věc….

amater
amater
15. 3. 2023 11:51

Uz mam kvasenga taky doma. Proti baofengu pozoruju ze v tom nepiskaji vsechny nerady co jich je po baraku plno. Vic se mi libi displej. Reprak je jak se tu pise spis do vysek. Letiste posloucha obstojne ale necekejte od te AM zazraky. Zvykam si na ovladani, zatim mi pripada baofeng na obsluhu jednodussi. Celkove hodnotim kladne, predevsim pomer cena-vykon. Kdybych nebyl limitovan koupim neco znackoveho.

Michal
Michal
15. 3. 2023 21:35
Reply to  amater

Bohužel oni to “značkové” nemusí znamenat lepší. Moje zkušenost s ruckou za 12 tisíc. K prdu, ovládání šílené, programování kostrbaté. Ve finále žádnou ze “speciál” funkci nepoužiju a ještě to mělo mizernou baterku. Takže pryč. Ručka za 1800 paráda a za rok dva dáme zase něco jiného co bude na trhu … Uvidíme.

Michal 1
Michal 1
16. 3. 2023 9:39
Reply to  Michal

Ja se takhle zamiloval do Radioddity GD-77 s OpenGD77 firmware. Ta stanice je proste paradni do ruky, zatim jsem nenarazil na jakekoliv omezeni a skenovani kanalu je bozi. Ano, jakmile bude moznost, tak ji vezmu na Jested 😀

Michal
Michal
16. 3. 2023 13:04
Reply to  Michal 1

Jj, to je super rádio. Měl jsem 2x a musím říct paráda. Ono také záleží na co člověk to rádio chce. Pokud je to na poslech převaděče při občasných procházkách, pak vlastně vyhoví cokoliv a je to jen o vzhledu, sympatiích a třeba požadavků na baterii. Pokud chce člověk přijímat a posílat aprs tak zase má jiné požadavky. Já jsem si dal jako jediný požadavek na veškeré zařízení které vlastním a v budoucnu budu vlastnit že půjdou nabíjet pomocí usb-c. A jinak je mě to jedno, používám to na převaděč a jako vlastně PMRku na rychlou domluvu na krátké vzdálenosti na různých akcích a setkáních. Nejsem narocnej uzivatel. Každý má jiné preference. Kdyby na gd77 šla nasadit nějaká baterie s usb-c tak bych do ní Michale šel hnedka znovu …

Michal 1
Michal 1
16. 3. 2023 15:45
Reply to  Michal

Chapu, ale vzhledem k tomu, kolik zarizeni mam a ty konektory jsou ruzne (nejen usb like), ze me tohle netrapi. Navic jsem rad za stojanek/dokovaci stanici, protoze nemam rad zarizeni ruzne se povalujici po stole (toho mam i tak dost). Ale respektuji, ze nekdo to ma proste jinak. Ostatne, na openGD77 pribyvaji stanice s jinym hw, takze se trebas dockas.

Michal
Michal
16. 3. 2023 16:30
Reply to  Michal 1

Je to presne tak, kazdej to ma jinak, jine pozadavky 🙂 ja uz nechci nikdy nic jako stojanek videt …. no uvidime, ten firmware je super, hlavne treba vypocet kdy poleti druzice nad tebou, to je paradni funkce, to se musi nechat. OpenGD firmware sleduju …

eda55
eda55
14. 3. 2023 16:23

BUBLINA SPLASKLA. Požádal jsem známého o zapůjčení tohoto “zázraku” na jeden víkend, v lokalitě severní město – Praha, testovaná anténa je dipol na 145 MHz, a mám pár poznatků. Předně – co se mě líbí, je displej, i pro slepce dostatečně čitelný. Dyzajn mě nebere, ale nic tak strašnýho to zas není. Ovšem – kde ručka zcela propadá na úroveň Baofňuka je odolnost proti silným signálům. Odolnost je nulová. Leckdo si slibuje od leteckého pásma pěkný poslech, opak je pravdou. Na známých FRQ volmetech 125.53, 128.6, 122.16 každé “normální rádio” bere relace bez problémů. Více či méně. Ovšem kvašeng nikoliv. Nejsilnější brdská FRQ 125.53 se vyznačovala náznakem modulace, řekněme R2S?. Nevim. Číst se to nedalo. Zbylé dva kmitočty – nic. Nevídáno. Dobře, mám v záloze letitého Kenwůda TH F7, prý je “široký”. Přehodím anténu z kvašenga na kenwůda – a ozve se zcela čitelná relace volmetu. Všechny tři frekvence. Samozřejmě – je to jiná liga a jiná cena. Kdysi. To jen tak pro porovnání. Na AMA převaděčích žádný zázrak – sice nahodím pražské 2m i 70 cm převaděče, a dle toho, že ručka nešumí, vím ,že je to v pořádku. O převaděčích mimo Prahu nemám jistotu, že jsem je nahodil, úrověň šumu je neznatelná, jestli je nahozeno, nebo ne, to se špatně odhaduje. O cw identifikaci nemluvě. Děčín SPS vysílá info na 161.625, první relace jde v pohodě, TX je údajně na Petříně. Ovšem druhá relace je naprosto nečitelná, neberu nic. Divný. Přehodím anténu na Alinco DJ CRX7 – a druhá relace je čitelná, lehce v trmolu, ale čitelnost 100%.

Staničku jsem s díky vrátil známému. Na můj dotaz, co tomu říkám, jsem diplomaticky odvětil, že už jsem viděl lepší ručky, a to víš, za tuhle cenu od toho nemůžeš čekat zázraky. Hlavně na tom nech jenom ten pendrek a budeš spokojen …

Zbylé funkce (mimo jiné) – krosband TRX, klonování, zápis pamětí ,DTMF, a další, jsem nezkoušel.

ps: kdo si trochu připlatí, a chce pouze FM, ne digital, pořídí tohle a bude naprosto spokojený: https://elix.cz/produkt/alinco-dj-crx7-dual-band-vhf-uhf/

Ivan
Ivan
14. 3. 2023 17:34
Reply to  eda55

Diky!

Josef
Josef
14. 3. 2023 19:32
Reply to  eda55

Jako od přírody nedůvěřivej tvor jsem si tohle kvéčko taky půjčil. Mám id-51 a jako každej i baofňuka. S icomem se to srovnávat nedá. Pocit v ruce, ovládání, odolnost, všechno je jiný. Proti baofňukovi kterej by se dal používat taky jako detektor rušení, je kvéčko o parník napřed. Bydlím v menším okresním městě takže nějaký rušení tu taky je. Ale jak popisuje eda55 se to tady nechová. Normálně funguje a slyší všecko co icom. Asi to bude lokalitou.

Jouda
Jouda
14. 3. 2023 21:06
Reply to  Josef

Baofňuka nemám, ani jsem nikdy neměl. Asi nejsem každý.
Jako rádio mě stačí Uniden scanner. V autě mám 355 model
A na rozdíl od Baofengů a Kvašengů nebo jak se to jmenuje jsem získal servisní dokumetaci, schéma zapojení, osazení desek pl. spojů.
Tyhle Unideny jsou natolik “mizerná rádia” že to brandují i jiné značky viz. Albrecht

Alpinet Plzeň
Alpinet Plzeň
15. 3. 2023 10:35
Reply to  Jouda

Napsat každý je jednodušší , než uznat , ze to jsou vyhozené peníze.. , takovej alibismus

Rosťa
Rosťa
15. 3. 2023 12:13
Reply to  Alpinet Plzeň

Koupě Baofengu jsem nikdy nelitoval. Nikdy předtím jsem si nemyslel že za usmolenou tisícovku dostanu tolik muziky. Bylo to tuším první SDR rádio do kapsy. Navzdory svým nekvalitám má u mě čestné místo.

Jouda
Jouda
15. 3. 2023 17:12
Reply to  Alpinet Plzeň

Samozřejmě, jsou to vyhozené peníze. Za 1000,- korun českých nelze čekat zázraky.

Mirek
Mirek
15. 3. 2023 17:46
Reply to  Alpinet Plzeň

90% lidí který kritizujou baofenga jsem potkal tady na webu. Mám dost známých amatérů který ho mají a nikdo si nestěžuje. Když už tak utrousí že se za ty peníze nedá čekat zázrak a musí se s tím počítat ale svou práci udělá. Nikomu svůj poznatek nevnucuju,jen se mi nelíbí když je tu chytrej někdo kdo ho ani nemá.

Honza - OK9ATD.
Honza - OK9ATD.
15. 3. 2023 17:57
Reply to  Mirek

Já ho taky měl, tu UV5 ( za 200 ) a nebyl špatný. Přidán k jiné stanici jako bonus. U mně byl nadbytečný. Měl jsem v té době ještě asi 3 ručky dualband a dvě jednoband (80 a 433 MHz). A přemýšlím o jeho koupi znovu. Líbí se mi tenhle https://www.vysilacky.com/eshop/produkty/detail/37427-baofeng-bf-uv10r .:-)

Last edited 1 rok před by Honza - OK9ATD.
Alpinet Plzeň
Alpinet Plzeň
15. 3. 2023 21:26
Reply to  Mirek

Co dodat , každej máme jiné priority , někdo chce slyšet a být slyšen , nekdo si koupi baofnuka.

Michal 1
Michal 1
16. 3. 2023 9:35
Reply to  Mirek

Ja Ti svou zkusenost kliden napisu i jinde. Baofenga (jednoho z prvnich verzi UV-5R) mam, protoze je to nostalgie, ktera me pred lety privedla zpet k tomuhle konicku. Stanice je fajn, vydrz snad take, doma i na diamonda x50 poslouchal, i kdyz to co jsem slysel na diamonda jsem slysel i na pendrek (Kapitan Pardubice :-D). Ale jakmile jsem ho vzal trebas na Jested, tak jsem sice byl slysen velmi pekne, ale ja neslysel nic. A to ani na 2m, tak na 70cm. Z toho pohledu proste beru, ze jako stanice na blbnuti je fajn. Jako nouzovka urcite take. Ale pokud chces mit stopro jistotu, ze to bezi, tak tu stanici doporucit nemohu.
EDIT: stal me tenkrat asi 600kc i s postovnym, velkou baterkou a externim majkem na aliku. A rozhodne toho nelituji 🙂

Last edited 1 rok před by Michal 1
eda55
eda55
16. 3. 2023 19:09
Reply to  Josef

Asi to bude lokalitou. Je to tak. Jsou totiž místa, které prověří vaší RDST, až se z vás bude čoudit 🙂 Jedno takové je na Strahově, jede tam bus 176 z Karláku. Podíváte se na Prahu a můžete začít testovat. Ovšem, berte v potaz, že hned za bukem máte několik FM, DAB a DVBT vysílačů. Na Petříně, 2x na Rošičáku, Strahovská věž, Žižkov, Cukrák. Viz např.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Vys%C3%ADla%C4%8D_Strahov
https://www.oviradio.cz/fm-radia-v-praze/
https://www.mapavysilacu.cz/mapglobal.html
https://radiomap.eu/cz/praha
https://www.dxradio.cz/jidxc/fm_cr.htm

A to zdaleka není všechno. Rozumím venkovským amatérům, že jen málokdy se dostanou do takových extrémů, jaké jsou tady v hl. městě. Zde prostě platí – jiný kraj, jiný mrav. Baofengy a podobné hračky se zde prostě nechytají, díky nulové odolnosti jsou zde víceméně nepoužitelné. Kdo ještě váháte, zda koupit, nebo ne, tak mnohem víc radosti vám udělá produkt Gold of Mauritius. Mňam … 🙂

Petr
Petr
16. 3. 2023 18:55
Reply to  eda55

Ač nerad, musím souhlasit se špatným příjmem leteckého pásma. Reprodukce je bez basů s výrazným šumem, Volmety na hranici slyšitelnosti a letadlo pár kilometrů ode mě nad Karlštejnem to sice přijímá, ale můj stařičký Albrecht AE82H ho slyší výrazně lépe, bez šumu a s lepší reprodukcí. Šlo mi především o příjem leteckého pásma, takže jsem zklamán a zvažuji vrácení do obchodu… Ve vysílačkách a skenerech se moc nevyznám, nepůjde tomu pomoct třeba lepší anténou, nebo nějakým přenastavením něčeho v menu?

Vašek
Vašek
16. 3. 2023 20:21
Reply to  Petr

Nezapomeň že je to vysílačka za litr. Airband je tam jako doplněk. Srovnávat ho se skenerem není úplně fér. Nedávno tu bylo recenzované nějaké Iradio u kterého se zlepšil poslech leteckého pásma s novým firmwérem.

eda55
eda55
16. 3. 2023 22:49
Reply to  Petr

Pomoc je snadná – používat pásmovou zádrž na CCIR. Doma to je použitelné, venku nepraktické. V menu pomoc nehledej, tam to nevyřešíš. Pokud ovšem preferuješ letecké pásmo, tak sehnat některý se skanerů Uniden.

Petr
Petr
17. 3. 2023 8:01
Reply to  eda55

potřebuju pár kousků něčeho co nosí lidi za opaskem když se pohybují po letišti, třeba při sekání trávy, aby měli přehled co jim lítá nad hlavou. Není nutné mít Icoma, protože do toho nemají co kecat, od toho je tam služba RADIO na věži… zkusím jí o víkendu v provozu, jestli to bude alespoň trochu použitelné.
Toho Albrechta AE82H jsem kdysi kupoval tuším za 1.800, ale příjem má výrazně lepší.

Pavel
Pavel
12. 3. 2023 11:15

Zajímavá “chyba” tohoto zařízení. Při režimu bezdrátového přenosu pamětí lze nastavit TX frekvenci 50-600MHz (bez 76-108) a rádio tam opravdu vysílá. Lze tedy “vysílat” i na 6m a air band pásmu. Co z toho leze za výkony a směs a jak se na to tváří VF obvody, lze těžko odhadovat

Hynek
Hynek
12. 3. 2023 11:42
Reply to  Pavel

Odkdy se příjimačům AIR říká radiostanice? Ani nejhloupějšího ULáče by nenapadlo si pořizovat rádio co v AIR nevysílá.

Hynek
Hynek
12. 3. 2023 12:03
Reply to  Hynek

Nikde se nepíše že Quanscheng vysílá AM. Co pamatuju ručky které po odblokování uměly vysílat v AIR bandu, všechny tam vysílaly FMkou. Tedy k ničemu.

Mirek
Mirek
12. 3. 2023 11:45
Reply to  Pavel

To bude zajímavý posílat si mezi letadlama obsah pamětí. Já myslel že se pilot s letištěm potřebuje domluvit.

Josef
Josef
12. 3. 2023 11:52
Reply to  Pavel

Zajímavá vlastnost. Že výrobce dá uživateli do ruky nástroj ještě neznamená že ho musí využít na všechny způsoby. Vem si třeba motorovou pilu. U Quasengu bych si vybral povolenou frekvenci už s ohledem na koncový stupeň versus anténa.

Vlada
Vlada
12. 3. 2023 14:53
Reply to  Pavel

Jak se zapíná ten režim bezdrátového přenosu zapíná ?

Ivan
Ivan
13. 3. 2023 10:43
Reply to  Vlada

PTT + spodni tlacitko (Side 2) > na displeji RDY. Default pro prenos je 410.0125MHz

azpxxa
azpxxa
5. 5. 2023 22:43
Reply to  Pavel

taky sem na to přišel 🙂 divny proč tedy není ve fw možnost aspon příjmu od 18 do 1200 mhz ? asi se činakum nechtělo programovat , idealní by bylo vysilaní od 18 do 1200 mhz to už by bylo hodně zajimavý 🙂

Petr Kožený
Petr Kožený
10. 3. 2023 22:37

Jinak prodejce Yachtmeni má na tuto stanici český návod!
Odkaz zde:

https://www.eshop-yachtmeni.cz/quansheng-uv-k5–dualband-vhf-uhf-prijem-air-a-usb-nabijeni/

Návod ke stažení je v dolní části stránky pod popisem. Jsou tam i odkazy na letecké kmitočty a různé příslušenství.

Jaroslav
Jaroslav
11. 3. 2023 7:20
Reply to  Petr Kožený

Na yachtmenech to není český ale “český” návod. Originál prohnaný google translatorem. Samý termiti místo termínů. Ale snaha se cení.

Petr Kožený
Petr Kožený
13. 3. 2023 10:12
Reply to  Jaroslav

I takový nápad se cení. Uživatelé můžou být rádi aspoň za něco. To samé dělají i v Rudné, tam je těch lidí víc, na Yachtmeni je na to pán sám.

Honza - OK9ATD.
Honza - OK9ATD.
13. 3. 2023 17:28
Reply to  Petr Kožený

DEPL je dobrý překladač. Ideální překlad je z němčiny do češtiny. Alespoň mě to nepřekládalo ty věci co se překládají z angličtiny. Ale ten DEPL placený a překlad zdarma je omezen. Na IC705 mi to přeložilo asi 80 stránek PDF. Pak jsem musel měsíc počkat.

Dan
Dan
8. 6. 2023 11:27
Reply to  Petr Kožený

Tak clovek si na ty “kapely” zvykne 😀

Standa
Standa
11. 3. 2023 7:28
Reply to  Petr Kožený

Na podrobném českém návodu (nikoli z google překladače) se pracuje. Elix ho bude mít v průběhu příštího týdne. Budou v něm opravené i chyby, které se vyskytují v originálním návodu.

Martin
Martin
10. 3. 2023 18:38

Tak stanička dnes dorazila… všera ráno jsem jí u Elixu objednal a zaplatil převodem. Odpoledne už byla v přepravě a dnes jsem si jí vyzvdl v Zásilkovně. Elix … díky, doručení rychlostí blesku. Pořídil jsem jí na procházky lesem … za tu cenu, hi.
Nicméně … vše OK, nějak jsem to ovládání dle videa pochopil a vyzkoušel … a myslím, že je to jednoduché.
Ale mám problém. Kabel Baofeng (programoval jsem s ním BF888) a … nic. Kabel zapojím, svítí “modrá” .. ne růžová. V PC je nový port COM7, ale když dám připojit a pak Read … komunikace selže.
Můžeš blíž popsat, jak jsi to připojil? Nějak jsi nastavoval parametry toho virtuálního COM portu?

Standa
Standa
10. 3. 2023 19:05
Reply to  Martin

Spustil jsem program, zapojil kabel do PC, zapnul jsem Quanshenga a pak do něj kabel zasunul. Rozsvítila se modrá LED (mně připadá spíš fialová, ale to je vedlejší) a pak jsem dal v programu Connect na port který mi to nabídlo. No a pak Read nebo Write a vše fungovalo napoprvé. Připojoval jsem to už asi dvacetkrát a vždy to napoprvé funguje.

THc
THc
10. 3. 2023 23:25
Reply to  Standa

Jj, je to tak, je tam ten “zádrhel” s nutností ručního vybrání COM portu.

Martin
Martin
17. 3. 2023 13:59
Reply to  Martin

Asi to nemá rádo lidi jménem Martin 😀
Mám stejný problém, ať zkouším jak chci, pokaždé mi selže read i write

Last edited 1 rok před by Martin
Martin OK2TKU
Martin OK2TKU
21. 3. 2023 16:44
Reply to  Martin

zatlač více na konektory v stanici,mě to pomohlo

Proton
Proton
22. 3. 2023 8:32
Reply to  Martin OK2TKU

Ano, zahnutému konektoru překáží ten čudl chránící potenciometr hlasitosti. Musí se domáčknout silou.

azpxxa
azpxxa
5. 5. 2023 22:46
Reply to  Martin

taky muže být problem z win mně to na jednom pc dělá , prostě wše vypadá ok driwers atd ale kabel se nespojí ze stanici 🙁

Dan
Dan
8. 6. 2023 11:29
Reply to  Martin

Jetreba laborovat, aktualizace ovladace, dorazit konektor, mam i “chobotnici” s tou to nejde

Last edited 10 měsíců před by Dan
Pavel
Pavel
10. 3. 2023 18:08

Vyšel nový firmware 2.01.19. Odkazy ke stažení na stránkách výrobce http://en.qsfj.com/products/3002

Standa
Standa
10. 3. 2023 19:08
Reply to  Pavel

Vypadá to, že výrobce neustále rozšiřuje podporu. Když jsem tam koukal naposledy, byly tam ke stažení všehovšudy čtyři soubory. Teď jich je tam sedm.

Vlada
Vlada
11. 3. 2023 13:33
Reply to  Pavel

jaké jsou ve FW změny ?

azpxxa
azpxxa
5. 5. 2023 22:47
Reply to  Vlada

tak to vý jen činun a nebo Buh

Vlada
Vlada
10. 3. 2023 11:52

Mám skromný dotaz nemáte nahodou někdo už udělaný seznam frekvenci pro tohle radio ? jsem jaksi linej ho naprogramovat

Miloš
Miloš
10. 3. 2023 12:02
Reply to  Vlada

Jaký frekvence máš na mysli? Každej si tam nahrává něco jinýho.

eda55
eda55
10. 3. 2023 21:38
Reply to  Miloš
Proton
Proton
17. 3. 2023 12:59
Reply to  Vlada

Mimochodem, *.cxf soubor, který používá ten programovací soft je prosté a přehledné XML, takže není problém si příslušné části vyrobit nějakým programem a vložit do toho *.cxf a nechat do sežrat stanicí. (Ovšem předtím zazálohovat fungující konfiguraci).

304
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x